Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia ar trebui – dar nu poate – să înlocuiască 500.000 de camioane din prezent cu 1.000.000 de modele electrice

Ambasada Marii Britanii la Varșovia a organizat o conferință intitulată „Ziua decarbonizării transportului rutier”, dedicată problemei reducerii emisiilor din transportul rutier din Polonia și din UE, în conformitate cu cerințele impuse de Bruxelles.

Reprezentantul asociației poloneze de transport și logistică TLP la acest eveniment, Artur Kalisiak, a subliniat costurile uriașe cu achiziționarea de camioane noi cu emisii zero și faptul că beneficiarii nu vor să își asume o parte din aceste costuri. Transportatorii rutieri, dintre care în Polonia 90% sunt mici sau micro, nu au fonduri pentru a cumpăra vehicule electrice, iar finanțarea despre care s-a vorbit în cadrul conferinței nu acoperă nici pe departe nevoile industriei, pentru că bugetul planificat, de două miliarde de zloți, ar permite doar cofinanțarea achiziției a 3.000-4.000 de camioane electrice. Or, pentru a îndeplini cerințele de reducere a emisiilor de CO2 impuse de UE, în Polonia ar trebui înlocuite cu vehicule grele electrice noi peste 500.000 de unități diesel.

În plus, reprezentantul TLP este de părere că vehiculele electrice au inconvenientul că nu pot atinge decât circa jumătate din kilometrajul mediu lunar al celor cu ardere internă, deci pentru a menține nivelul de acum din comerțul internațional și intern ar fi necesară achiziționarea unui număr dublu de vehicule electrice decât cele diesel din prezent, ceea ce înseamnă și de două ori mai mulți șoferi, care sunt oricum deja deficitari și în Polonia, și în UE în general.

De aceea TLP crede că este nevoie să se schimbe reglementările și să se permită și utilizarea combustibililor alternativi neutri din punct de vedere climatic, cum ar fi BioLNG, BioDiesel sau HVO100 (ulei vegetal hidrotratat), ca modalitate de decarbonizare a transportului. 

Sursă foto: TLP

Articole similare

Ad