Potrivit raportului pe primul trimestru din acest an emis de Portul Rotterdam, volumul total al marfurilor a scazut cu 9% de la inceputul anului. Iar previziunile pentru restul anului nu sunt optimiste. Cele mai mari scaderi in au fost inregistrate la carbune (-40%), petrol brut (-8%) si produse petroliere (-33%). Productia mare de energie eoliana si preturile reduse ale gazelor naturale au dus la concluzia ca centralele pe carbune au inregistrat o cerere scazuta pentru carbune de import anul acesta.
Cu toate acestea, portul a avut o dezvoltare pozitiva. Importul de gaz a crescut cu 18%, influentat de cresterea cererii de energie electrica. Volumul de containere a scazut cu doar 5% comparativ cu anul trecut, fiind influentat de situatia economiei europene si de efectele conflictului dintre SUA si China, iar efectele declinului cauzat de coronavirus ar trebui sa fie resimtit incepand cu aprilie. „Ne confruntam cu o perturbare fara precedent a portului Rotterdam. Impactul scaderii cererii din cauza coronavirusului se va vedea mai clar incepand cu luna aprilie. Este posibil sa ajungem la o scadere a volumelor de 10-20% anul acesta. Acest lucru va depinde de cat vor dura actualele masuri si cat de repede isi va reveni productia si schimburile mondiale.?, a spus Allard Castelein, CEO al portului Rotterdam.
Vapoarele care doresc sa ajunga in portul Rotterdam vor trebui aiba completata o declaratie maritima de sanatate (MDOH) inainte de a intra in port, chiar daca niciun membru al echipajului sau vreun pasager nu este bolnav.