Dupa 10 ani in IT si alti cativa de studiu in Danemarca, fondatorul companiei, Istvan Barta, a parasit piata de outsourcing si a inceput dezvoltarea unui produs propriu dedicat industriei transporturilor. Tracknamic, prima solutie de telematica construita pe o platforma moderna si modulara, este proiectata astfel incat sa fie 100% flexibila si adaptabila celor mai specifice nevoi. Povestea Tracknamic si cum a ajuns la cea mai noua solutie de planificare de rute, pe care compania cu sediul in Oradea o ofera gratuit oricarui transportator care doreste sa o implementeze, este spusa chiar de Istvan Barta.
Noi, cei de la Tracknamic, credem cu tarie ca determinarea, invatarea continua si colaborarea transparenta si deschisa cu clientii, precum si tehnologiile de ultima generatie pot face orice obstacol surmontabil si pot genera solutii tot mai performante.
Am petrecut 12 luni inchisi in birou in cercetare si testare, abia dupa aceea am instalat primele dispozitive pentru a le trece si prin cele mai dificile teste in utilizare. Stim ca performanta noilor tehnologii este cruciala pentru o precizie cat mai mare a datelor, iar acest lucru este vital intr-o companie de transport. De aceea am aruncat produsul in ape cat mai tulburi, adica in firme de transport, pe sosele, in trafic. Solutia noastra a fost folosita in paralel cu tehnologii consacrate pentru a putea face comparatii cat mai exacte. Am testat si retestat, iar rezultatele ne-au incurajat sa continuam cu precizia foarte ridicata a rapoartelor generate de Tracknamic.
Aveam confirmarea, solutia noastra era precisa, dar stiam ca e nevoie sa fie adaptabila, asa ca am depus eforturi in a construi o platforma modulara. Flexibilitatea este un atu important, mai ales atunci cand nevoile unei companii de transport sunt foarte specifice.
Ce ne face diferiti?
Implicarea. Solutia noastra nu este venita din birourile de sticla ale unor firme mari de IT, ci din piata, din experienta directa obtinuta cu manecile suflecate alaturi de oamenii care lucreaza in toate verigile de transport. Modul nostru de a face lucrurile incepe in birourile directorilor de companii, ca sa intelegem perfect nevoile lor, dar se duce pana jos in garaje. Trebuie sa intelegem cum poate solutia noastra sa-i ajute sa creasca si sa se dezvolte. Pentru ca ceea ce construim sa fie in primul rand util, implicam cat mai mult know-how-ul clientului in dezvoltarea produsului, pentru a fi siguri ca este exact ceea ce are nevoie.
Din birouri coboram sub camioane, semiremorci sau dubite, incercand sa negociem cu fizica pentru a rezolva fiecare problema. Vrem sa fim acolo in toate etapele, de aceea e important pentru noi sa fim electronisti, electricieni sau mecanici atunci cand e nevoie. Nu conteaza cat timp investim cand trebuie sa gasim o solutie care poate influenta semnificativ afacerea clientului nostru.
Din garaje trecem inapoi in fata calculatoarelor pentru a programa, updata, testa si implementa solutii noi. De la hardware pana la software este solutia dezvoltata de noi, suntem 100% implicati, la fel cum sunt si clientii nostri. Solutiile software si hardware au valoare numai atunci cand sunt sustinute de rezultate practice. Pentru ca stim asta, toate modificarile sunt verificate in primul rand in teren, alaturi de clienti si parteneri.
Produsul este in continua dezvoltare si, alaturi de fiecare nou client, imbunatatim si inovam. Este un efort continuu care ne da foarte multa satisfactie si suntem constienti ca acesta e unul dintre lucrurile care ne face diferiti. Suntem dispusi sa depunem oricat de mult efort este nevoie ca sa imbunatatim solutia noastra si sa o ducem mai aproape de client..
Tracknamic este acolo unde este astazi numai datorita clientilor si partenerilor care ne-au ajutat sa dezvoltam un sistem foarte eficient si solid. Pe baza acestui schimb de informatii am construit Tracknamic si in continuare ne bazam foarte mult pe feedback-ul pe care il primim de la cei care ne folosesc produsele. Ei sunt primii beneficiari si cei mai in masura sa ne ofere raspunsuri.
Cine ne-a oferit incredere?
Am primit increderea unor antreprenori cu foarte multi ani de experienta in domeniu, oameni care au investit si investesc in continuare in dezvoltarea produsului si a tehnologiei necesare. Suntem o companie cu capital majoritar romanesc, dar avem si un important investitor din Danemarca, ce a reusit prin experienta sa ne influenteze semnificativ parcursul.
Dar cel mai important pentru noi e ca am primit increderea unor oameni absolut speciali, oameni cu afaceri importante in transport. Cu toate ca ni s-a spus sa pornim de jos, sa incepem cu firme cat mai mici, noi am stiut mereu ca trebuie sa cautam cele mai mari provocari. Ne-am dus la jucatorii importanti si le-am oferit serviciile noastre in schimbul increderii lor. Asa am dezvoltat modulul de semiremorci alaturi de Dunca Expeditii, care acum este implementat pe intreaga lor flota de semiremorci. Le-am castigat increderea prin dedicare si implicare, prin faptul ca am adaptat solutia exact nevoilor lor. La fel s-a intamplat atunci cand am inceput sa colaboram cu cei de la Iveco, GLS sau Titan Machinery.
Am putea sa le multumim fiecaruia in parte pentru contributia valoroasa pe care au avut-o in ceea ce este Tracknamic astazi.
Ce ne dorim?
Mereu ne-am dorit ca munca noastra sa aiba impact, sa aduca valoare si beneficii semnificative oamenilor carora le este dedicata. Pregatim lansarea unui nou produs, un modul dedicat intregii piete a transporturilor si care poate avea un impact major asupra acesteia.
Datorita comunicarii noastre constante cu jucatorii mari si mici din piata, am reusit sa identificam o nevoie importanta a tuturor, aceea a unei estimari cat mai exacte a timpului in care un transportator poate realiza o cursa. Uneltele existente acum sunt limitate ca performanta, dar noi am investit timp in realizarea unei solutii de precizie, cu functionalitati diverse.
Astfel vom lansa primul modul de planificare rute, care nu doar ca tine cont de timpii de condus in functie de gabarit, ci poate calcula si prezice timpii de pauze necesari acelor rute. Mai mult, poate propune locatii de stationare pentru pauzele de odihna in functie de preferintele si exigentele de siguranta ale transportatorului. Prin aceste functionalitati unice in piata vom reusi sa aducem acel critic ETA cat se poate de aproape de realitate.
Stim ca am fi putut transforma acest modul intr-un diferentiator si sa-l oferim exclusiv clientilor nostri, dar preferam sa-l oferim gratuit tuturor firmelor de transport din Romania. Prin aceasta vrem sa sprijinim sectorul de transport in optimizarea activitatii, cresterea performantei si pentru a le oferi un avantaj competitiv fata de piata externa.
Credem ca doar impreuna vom reusi ridicarea acestui segment la nivelul urmator!