Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prea multe constrângeri limitează capacitatea căii ferate Brenner

În timp ce pe șosea este posibil să traversezi Europa (aproape) fără probleme, în prezent există încă prea multe bariere interne care, în ciuda liberalizării UE, blochează calea ferată la frontierele naționale. Și dacă există un coridor european unde trebuie să se acționeze cât mai curând posibil, acesta este Pasul Brenner, deoarece, pe de o parte, există constrângeri din ce în ce mai stricte în ceea ce privește trecerea traficului rutier de mărfuri, iar pe de altă parte, căile ferate nu reușesc să ofere tot ce au mai bun din potențialul și capacitatea lor. Aceste obstacole trebuie să fie depășite cu ajutorul direcției coordonate a Uniunii Europene.

O analiză a situației actuale, dar mai ales un stimulent pentru a căuta soluții adecvate, a fost în centrul unei reuniuni care a avut loc pe 17 noiembrie în cel mai potrivit cadru instituțional, cel de la Bruxelles. Reuniunea la nivel înalt a fost promovată de Comunitatea de acțiune pentru calea ferată Brenner. Obiectivul care trebuie atins pentru a exploata imediat potențialul căii ferate în așteptarea viitorului tunel de bază Brenner poate fi rezumat în ceea ce poate părea un slogan: 15 minute. Acesta este timpul maxim pe care un convoi de marfă ar trebui să îl ia pentru a traversa pasajul de pe linia transfrontalieră dintre Italia și Austria, eliminând constrângerile birocratice și procedurale.

Interoperabilitatea nu trebuie să fie prevăzută doar în binecunoscutele „pachete feroviare” care stau la baza liberalizării europene, ci trebuie să fie o practică zilnică. Digitizarea întregului lanț de transport care implică rețeaua feroviară, terminalele și gestionarea convoaielor de marfă trebuie, de asemenea, să contribuie în mod esențial. Toate părțile interesate, după cum s-a observat la Bruxelles, trebuie să meargă în această direcție prin acțiuni concrete. Este necesar să se standardizeze și să se extindă posibilitățile de încărcare: dacă acest lucru s-ar întâmpla, ar fi deja posibilă creșterea capacității căii ferate, care ar fi apoi exploatată la maximum odată cu finalizarea tunelului de bază Brenner și a liniilor de acces (pe partea italiană, excavarea celor peste 44 km de tuneluri principale Bbt este aproape de 88%). O poziție de lider în stimularea unor acțiuni adecvate de-a lungul axei dintre Italia și Austria este ocupată de Comunitatea de acțiune pentru calea ferată Brenner (CAB), care a promovat summitul de la Bruxelles. Organismul este un punct de întâlnire pentru provinciile, landurile și camerele de comerț din Verona, Trento, Bolzano, Tirol și Bavaria. Cu un angajament constant care durează de peste 30 de ani, fiind înființată în 1991, CAB promovează acțiuni specifice în Italia, Austria și Germania și la instituțiile europene pentru extinderea căii ferate și îmbunătățirea traficului feroviar pe linia existentă între München și Verona, în așteptarea noilor tuneluri. Pe acest teren fertil se înscrie rolul Autobrennero, singurul de acest gen dintre concesionarii de autostrăzi, de a se implica personal (prin intermediul STR) în transportul feroviar cu RTC și InRail, precum și de a înființa un Fond feroviar, prevăzut de Legea finanțelor din 1997, rezervat pentru susținerea lucrărilor de infrastructură de-a lungul coridorului.

Articole similare

Ad