Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pregatire pentru electromobilitate, fara a neglija carburantii alternativi

Strategia Volvo referitoare la electromobilitate presupune ca s-a inceput cu vehicule de oras, FL, pentru distributie, colectarea deseurilor s.a., pasul urmator fiind transportul regional si constructiile. Reprezentatii producatorului suedez nu vad hidrogenul ca pe o optiune viabila in urmatorii cinci ani din cauza costului total de operare mai mare, dar sunt de parere ca in 10 ani lucrurile ar putea sta diferit.
Insa motoarele pe combustie vor fi importante si pe viitor, si D13TC, din dotarea noului FH, este cel mai eficient motor diesel Volvo dintotdeauna si in combinatie cu I-Save a adus pana acum reduceri ale consumului de carburant de peste 7%. Iar odata cu noile generatii de camioane I-Save a fost imbunatatit, pentru o economie suplimentara de 2% in cazul ansamblurilor de pana la 44 t greutate totala.
In plus, pentru ca intotdeauna va fi nevoie de mai multe alternative, pe multe piete FH este disponibil cu motorul Euro 6 cu LNG, care ofera o eficienta a consumului si performanta similara cu cea a autocamioanelor Volvo diesel, dar are un impact mult mai mic asupra mediului. Motorul cu gaz poate functiona fie pe biogaz, caz in care emisiile de CO2 scad cu pana la 100% fata de cele ale camioanelor diesel echivalente, fie pe gaz natural, caz in care emisiile de CO2 sunt cu pana la 20% mai mici.

Articole similare