Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pregătirile pentru Brexit trebuie făcute încă de pe acum

Asociația olandeză de transport și Logistică TLN avertizează că, dacă firmele din domeniu nu se pregătesc din timp pentru Brexit, la granițe va fi haos, și asta va afecta enorm întregul lanț logistic.

Marea Britanie și Uniunea Europeană încă negociază un acord și nu se știe care va fi rezultatul acestor discuții, dar se știu destul de multe lucruri despre viitoarele condiții de lucru și deci ar fi bine ca firmele să se pregătească încă de pe acum.

Totuși, mulți antreprenori nu fac încă asta, sondaje realizate în rândul operatorilor logistici olandezi arătând că 20% nu au făcut încă demersuri în perspectiva Brexit, deoarece clienților nu le este clar impactul pe care noile relații comerciale dintre UK și UE îl vor avea asupra întregului lanț logistic și deci nu le pun furnizorilor lor de servicii întrebările corecte. Și, indiferent dacă veriga slabă a lanțului logistic este clientul sau operatorul, întregul lanț va avea de suferit, așa cum avertizează reprezentanții TLN implicați în negocieri pentru Brexit.

Neglijența aceasta va avea consecințe majore asupra aprovizionării, deoarece fără a se înscrie la Portbase sau ENS camioanele nu vor putea urca pe feribot, iar dacă toate vor vrea să facă asta pe loc se vor crea cozi uriașe în port.

Formalitățile vamale vor dura și ele mult, astfel că tranzitul va fi mai lung, deci rata de profit a transportatorilor va scădea, în condițiile în care costurile vor crește, inclusiv din cauza timpilor în plus de așteptare pentru șoferi.

De aceea este important ca importatorii, exportatorii, transportatorii, comisionarii vamali și expeditorii să stea de vorba și să vadă ce măsuri pot lua din timp pentru consolidarea lanțului logistic.

Articole similare

Ad