Dupa anuntarea calendarului si a criteriilor de punctaj pentru atribuirea traseelor care fac parte din zona metropolitana Bucuresti, operatorii de transport se pregatesc intens de licitatie. Sigur, presiunea nu ar fi fost atat de mare daca ei ar fi avut mai mult timp la dispozitie, dar pana la urma nu este ceva neobisnuit. Cerintele privind flota de transport pun insa in dificultate carausii, care gasesc cu greu autobuze urbane care sa corespunda din punct de vedere al configuratiei solicitate, sa fie convenabile ca pret si, cel mai important, sa poata fi livrate in timp util.
Licitatia pentru zona metropolitana Bucuresti va avea loc pe 26 mai 2014. Calendarul de atribuire va debuta pe 14 aprilie, cu cinci zile destinate depunerii dosarelor de catre operatorii de transport, urmate de alte 10 zile alocate verificarii acestora. Programul de transport in sistemul CNMSI (Centrul National de Management pentru Societatea Informationala) va fi afisat pe 30 aprilie, iar in intervalul 1-11 mai vor fi corectate eventualele erori care ar fi putut aparea. Intre 12 si 18 mai operatorii vor putea depune solicitarile in format electronic in sistemul CNMSI, dupa care se va face evaluarea acestora, iar atribuirea efectiva va avea loc pe 26 mai. In intervalul 27 mai-1 iunie se vor depune la sediul Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB) cererile de eliberare a licentelor de traseu de catre transportatorii declarati castigatori, cu dovada documentului de plata a tarifului aferent.
Imediat din 2 iunie va incepe o a doua sesiune de atribuire, pentru grupele de trasee cu licente neatribuite/nesolicitate. Acestea vor fi afisate in sistemul CNMSI pe 2 iunie, dupa care sunt alocate opt zile pentru corectarea eventualelor erori. Intre 11 si 15 iunie operatorii vor putea depune solicitarile in format electronic, care vor fi apoi evaluate si in 23 iunie se va tine a doua sedinta de atribuire. Pana la 30 iunie, data la care expira licentele de traseu pentru zona metropolitana Bucuresti, se prevede inclusiv eliberarea ultimelor licente nou-dobandite, astfel incat sa nu fie niciun fel de probleme in asigurarea serviciului de transport pe aceste trasee.
Ramane vechimea pe traseu
Operatorii de transport pot participa la atribuirea traseelor din zona metropolitana Bucuresti doar cu autobuze urbane, avand capacitate minima de 30 de locuri (cumulat pe scaune si in picioare). Desigur, aceste vehicule nu trebuie sa fie nominalizate pe alte trasee din alte programe de transport sau sa fie titulare ale unor licente de traseu prin servicii regulate speciale, ale caror grafice de circulatie se suprapun – chiar si numai partial – cu graficele traseelor solicitate.
Autobuzele trebuie sa fie configurate special pentru transportul persoanelor cu dizabilitati, precum si cu sistem GPS, cu transmiterea informatiei prin satelit. De asemenea, trebuie dotate cu aparat de marcat electronic fiscal/case de bilete si cititor de carduri cu posibilitatea de a transmite date on-line, …