Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Presiunea de umflare corectă a pneului, vitală pentru siguranța și eficiența transportului

Deși presiunea de umflare a pneului este responsabilă de transportul eficient și în siguranță al bunurilor și persoanelor, în sondajele efectuate de Michelin presiunea apare ca unul dintre punctele de întreținere care adesea nu este monitorizat și menținut pe cât de bine ar trebui. Experții Michelin explică de ce și cum trebuie să monitorizăm corect presiunea din pneuri pentru a facilita obținerea unui consum de combustibil eficient, deplasarea în siguranță a autovehiculelor comerciale și creșterea duratei de folosință a anvelopelor.

Anvelopa este singurul punct de contact dintre vehicul și suprafața drumului, fiind esențială pentru siguranța atât a utilizatorilor, cât și a mărfurilor transportate. În condiții clar definite, există o singură presiune de umflare adecvată pentru o anumită sarcină și tip de activitate.

Presiunea incorectă a anvelopelor are un impact negativ asupra anumitor aspecte de bază ale performanței în materie de siguranță, cum ar fi rezistența carcasei, stabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, nivelurile de aderență și tracțiune și sensibilitatea la lovirea bordurilor.

De ce trebuie verificată presiunea în pneuri?

Dacă presiunea de umflare este prea scăzută, rezultatul este o creștere anormală a temperaturii de rulare, care poate duce la deteriorarea componentelor interne. Această deteriorare este ireversibilă și poate provoca distrugerea și dezumflarea rapidă a anvelopei. De asemenea, presiunea insuficientă de umflare crește foarte mult riscul de acvaplanare prin blocarea evacuării apei prin umăr și duce la uzură neuniformă.

Consecințele rulării cu presiune insuficientă în anvelope nu sunt neapărat imediate și pot deveni evidente chiar și după corectarea presiunii. Concret, umflarea insuficientă conduce la creșterea rezistenței la rulare și, prin urmare, a consumului de combustibil al vehiculului, la reducerea duratei de viață a anvelopelor (kilometraj scăzut) și la reducerea rezistenței carcasei care limitează potențialul de reșapare.

Pe de altă parte, supra-umflarea poate provoca uzură rapidă și inegală și sensibilitate crescută la impact (deteriorarea benzii de rulare, defectarea carcasei), afectând siguranța și confortul la rulare și aderența anvelopei, deoarece suprafața de contact nu va fi optimă, aplicând o presiune excesivă pe centrul benzii de rulare. De asemenea, durata de viață a anvelopelor se micșorează, în special a celor de pe axele motoare.

Presiunile în anvelope trebuie verificate în mod regulat pe anvelope la „rece” sau atunci când vehiculul este în service (între 15OC și temperatura ambientală), utilizând un manometru calibrat. Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea trebuie verificată oricum în mod regulat, la toate anvelopele de pe vehicul, inclusiv pe roata de rezervă!

Presiunea de umflare influențează consumul de combustibil

O presiune de umflare inadecvată crește rezistența la rulare a anvelopelor și, prin urmare, consumul de combustibil al vehiculului.

Mai exact, o presiune a aerului din anvelope cu 1,5 bar mai puțin (adică dacă presiunea în pneuri e de 7,5 bari când recomandarea e de 9 bari) este echivalentă cu o creștere cu 1% a consumului de combustibil*.

Sfaturile experților Michelin

  • Verificați periodic presiunea anvelopelor atunci când anvelopele sunt reci la temperatura ambiantă sau după ce vehiculul s-a oprit timp de câteva ore.
  • Nu umflați niciodată o anvelopă care a funcționat umflată insuficient fără o inspecție amănunțită atât în interior, cât și în exterior.
  • NU DEZUMFLAȚI NICIODATĂ ANVELOPELE DACĂ ACESTEA SUNT FIERBINȚI.
  • Presiunile din anvelope mai mari de 10 Bari (145 PSI) nu sunt recomandate pentru circulația normală pe autostradă.
  • Presiunile de umflare la anvelopele reci care sunt cu 0,6 bari (8 PSI) sub valorile sugerate trebuie corectate imediat.
  • Utilizați un manometru precis, calibrat în mod regulat și manevrați-l cu grijă.
  • Presiunile recomandate de producătorul vehiculului sau al anvelopei trebuie respectate în toate circumstanțele. Presiunile de umflare a anvelopelor trebuie să fie întotdeauna adecvate pentru sarcina și utilizarea anvelopelor.
  • În toate cazurile trebuie respectate reglementările în vigoare în țara de utilizare.

Articole similare

Ad