Otokar propune pentru transportul urban o gama completa de autobuze urbane cu podea coborata, cu lungimi incepand de la 7,7 m si pana la 18,75 m. Modelele articulate Kent C (18 si 18,75 m) au fost prezentate in premiera la sfarsitul lui 2015 si urmeaza sa intre in productia de serie la inceputul lui 2016. Versiunea de 18,75 m are o capacitate maxima de 164 de pasageri sau 160 plus spatiu pentru carucior. Vehiculul este propulsat de motorul DAF MX 11, de 369 CP, avand cuplul motor maxim de 1.600 Nm, in tandem cu transmisia automata ZF Ecolife, cu 6+1 trepte. Suspensia este integral pneumatica, avand doua perne de aer si doua amortizoare pe axa fata si cate patru perne si patru amortizoare pe axele centru si spate. Pentru optimum de siguranta si confort, nu lipsesc sistemele EBS si ECAS.
Modelul Kent C solo este disponibil in variante de 10,8 si 12 m si este propulsat de motorul Cummins ISB6.7, de 280 CP, avand cuplul motor maxim de 1.100 Nm. In cazul cutiei de viteze s-a optat pentru Voith. Kent C solo se remarca prin manevrabilitate, confort interior si costuri de operare reduse.
Gama de autobuze urbane s-a extins recent cu modelul Vectio C, de 10,1 m lungime, care are o capacitate de 29 de locuri pe scaune + 42 in picioare + carucior. Vectio C a fost disponibil pana acum doar in varianta de 9,26 m, cu ABS, suspensie independenta pe axa fata si transmisie automata. In noua versiune, odata cu trecerea la Euro 6, autobuzul poate fi echipat nu doar cu motor MAN, ci si cu motor Cummins ISB6.7. Ambele propulsoare dezvolta 250 CP si sunt oferite in tandem cu transmisia automata Voith. Vectio C este deja disponibil pentru comenzi.
Cel mai mic model urban este Navigo C, de 7,7 m lungime, care are o capacitate maxima de 46 de locuri (20 pe scaune si 26 in picioare). Vehiculul este echipat cu motorul Cummins Euro 6 de 4,5 l si 184 CP, avand cuplul motor maxim de 710 Nm. Pentru cutia de viteze se poate opta intre versiunea manuala Eaton 4106 B sau automata Allison 2200, ambele cu sase trepte. Printre dotarile standard se numara retarderul Telma, ABS, ASR si franele disc, dar si sistemul de aer conditionat Konvecta, pre-incalzitorul si radio-CD-ul.
Pentru transportul intercity, Otokar propune patru modele: Navigo U (7,7 sau 8,4 m), Vectio U si Vectio U LE (cu intrare joasa, special pentru cursele interurbane), ambele de 9,2 m lungime, precum si Territo U, in variante de 12 si 13,2 m lungime. Toate vehiculele sunt disponibile si in configuratie speciala pentru transportul elevilor, Territo U bucurandu-se in mod special de mare succes pe piata din Franta.
Pentru aplicatii turistice, producatorul turc propune doua autocare de capacitate medie, Navigo T (7,1, 7,7 si 8,4 m lungime) si Vectio T (10,1 m). Pentru Navigo colaboreaza cu Cummins, iar in cazul Vectio T propulsorul este furnizat de MAN. Din 2016, Vectio T poate fi comandat si cu Cummins.
Asa cum vanzarile de autobuze si autocare au crescut in 2015 in Europa, si Otokar si-a crescut anul trecut livrarile catre pietele de pe vechiul continent. Cele mai bune rezultate au fost obtinute in Franta, Italia, Spania, Belgia si Germania. In plus, au fost livrate 142 de autobuze urbane in Malta, aceasta fiind prima comanda mare de vehicule cu volanul pe partea dreapta pentru Otokar.