La aproape o luna dupa ce a devenit importator si distribuitor exclusiv al gamei de produse Ford Trucks in Romania, Cefin Trucks a livrat deja primele trei unitati: doua camioane cu basculanta catre ACSA Campia Turzii si un autotractor pentru distributie la temperatura controlata catre Vogue Trading Company.
ACSA Campia Turzii era initial interesata de vehicule second-hand, precizeaza Paul Draniceanu, director departament Vehicule Rulate Cefin Trucks.
„Dar, oferind livrare imediata si un pret competitiv, care facea ca rata de leasing sa fie cu doar 250 de euro/luna (pe o perioada de leasing de cinci ani) mai mare decat in cazul unui ansamblu din 2011 achizitionat in leasing pe trei ani, am reusit sa convingem clientul ca aceasta varianta este mai avantajoasa: un vehicul nou, Euro 6, cu garantie integrala de 24 de luni.“
Cefin avea pe stoc, la final de ianuarie, 20 de vehicule de constructii Ford Trucks – 15 basculante de 18 m3 si cinci betoniere de 10 m3 – toate 8×4, in configuratiile cele mai solicitate pe piata noastra.
Cele doua basculante 4142D cumparate de ACSA au cabina de zi (Ford Trucks ofera si o cabina cu un pat, dar aceasta nu prea este necesara in Romania in domeniul constructiilor), motor Ecotorq de 12,7 l, de 420 CP la 1.800 rpm si cu un cuplu maxim de 2.150 Nm la 1.000-1.300 rpm (Ford Trucks mai ofera un motor mai mic, de 9 l, dar care nu se preteaza la utilizarea in constructii) si transmisie manuala ZF cu 16+1 trepte (mai este disponibila si o transmisie automata ZF, cu 12+1 trepte). Sasiul are grosime de 10 mm cu ranforsare, iar vehiculul are pe fata arcuri parabolice de 90 mm si pe spate arcuri semieliptice tandem multifoi de 100 mm. Camionul este o configuratie standard, la care se adauga cateva dotari pentru confortul soferului: aer conditionat, geamuri electrice si scaun incalzit si cu suspensie pneumatica. Iar bena posterioara semirotunda produsa de carosierul turc Arslan are kit de basculare Hyva si este din otel Hardox.
Volume bune, in ciuda scaderii dramatice a pietei constructiilor
ACSA Campia Turzii s-a desprins in 1991 din fostul trust de constructii industriale, la nivel national, deci are o traditie de aproape 70 de ani, si reprezinta grupul de santiere din Turda, Campia Turzii, Ocna Mures si Targu Mures.
Compania este specializata in primul rand in constructia de la zero a retelelor de utilitati (apa, canalizare, statii de epurare sau de pompare), care reprezinta 70% din volumul sau de activitate, si mai este implicata si pe piata constructiilor civile si industriale (restul de 30%), iar de la finalul anului trecut a intrat in constructii de drumuri, participand la cateva licitatii, din care pe unele le-a castigat, si urmand sa inceapa lucrarile imediat ce vremea o va permite. Deocamdata este vorba de reabilitari si modernizari de drumuri, nu de constructii de la zero, si ele vor fi realizate in parteneriat cu firme de specialitate din Romania si strainatate, societatea neavand inca experienta necesara pentru …