Managerii de transport prezenti la Gala Tranzit au fost invitati si de aceasta data sa raspunda la cateva intrebari legate de cele mai importante subiecte ale momentului.
La intrebarea daca obtinerea permisului de conducere categoria C la 18 ani ar putea fi o solutie pentru criza de soferi sau e mai bine ca tinerii sa aiba mai intai trei ani de experienta de condus autoturisme cele doua variante de raspuns au obtinut un numar aproximativ egal de voturi.
Printre argumentele managerilor care vor ca tinerii sa poata obtine permisul categoria C la 18 ani se numara faptul ca in alte tari acest lucru este posibil, ca cei trei ani care trec intre terminarea liceului de profil si momentul in care pot obtine atestatul fac ca numarul celor interesati de aceasta meserie sa scada considerabil, ca experienta se dobandeste prin a-i initia pe masini de capacitate mai mica, deci e important sa sustinem promovarea tinerilor in campul muncii, ca cine are aceasta pasiune de a ajunge sofer profesionist se poate descurca si la 18 ani la fel de bine ca la 21 sau ca, asa cum a declarat unul dintre respondenti, „eu personal am condus camioane din momentul in care am implinit 18 ani si am primit permisul de conducere“. Managerii de transport atrag insa atentia ca acordarea permiselor categoria C la 18 ani trebuie sa se faca numai in anumite conditii: soferii sa faca inainte un training adecvat sau sa mearga timp de 1-3 ani numai in echipaj, sub indrumarea unui sofer experimentat, pentru mai multa siguranta.
Argumentele contra sunt legate mai ales de siguranta in trafic: nici macar la 21 de ani un sofer nu poate avea calificarile necesare, spun unii dintre respondenti, maturitatea e importanta pentru siguranta celorlalti participanti la trafic, experienta in trafic este primordiala pentru drumurile din Romania (arata un manager a carui firma se ocupa de transport intern), dar si din strainatate, atunci cand conduci un camion de 24 t, cei mai multi tineri fara experienta sunt un pericol si pentru ei, si pentru cei din jur, un tanar nu poate nici macar intelege responsabilitatea de conducator auto de camion, nevoia de adrenalina este mai mare sub 23 de ani, ceea ce creste riscul pe sosele, tinerii sunt lipsiti de discernamant si de responsabilitati si, in sfarsit, faptul ca sunt educati sa creada ca orice problema le va fi rezolvata de parinti.