Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Problema şoferilor nomazi, adusă pe tapet de susţinătorii Pachetului Mobilitate

Studiul Ricardo, comandat de Comisia Europeană pentru a evalua impactul măsurii întoarcerii camioanelor la 8 săptămâni în statul de înmatriculare, confirmă problema şoferilor nomazi, care se întorc acasă la intervale mari de timp. Aici sunt vizaţi în special şoferii estici, nu mai puţin de 32% din totalul celor chestionaţi şi care se află în această categorie recunoscând faptul că se întorc în ţara de origine o dată pe an. Iar 9% se întorc acasă de două ori pe an. Este adevărat că 43% dintre şoferii estici chestionaţi au declarat că revin în ţara de reşedinţă mai mult de 6 ori pe an, însă şoferii vestici şi cei sudici se încadrează 100% la această categorie. Aceste rezultate au fost prezentate în cadrul unei video-conferinţe organizată de raportorul Ismail Ertug, pentru a combate rezultatele raportului Ricardo.

Statistica relevată este cel mult curioasă, întrucât noi nu ştim de şoferi români care lucrează pentru firme de transport româneşti şi care să revină în ţară doar o dată pe an!

Cert este că majorarea costurilor de operare pentru cărăuşii estici – generate de măsura întoarcerii camioanelor – nu va contribui la bunăstarea şoferilor, care, dacă firmele est-europene la care lucrează nu vor mai face Comunitate, vor fi obligaţi să îşi caute de muncă în vestul Europei, iar odată angajaţi la firme germane sau franceze chiar nu vor mai ajunge acasă decât de două ori pe an.

Măsura întoarcerii camioanelor a fost plusată pe ultima sută de metri de tandemul Ismail Ertug -Karima Delli, propunerea nefăcând parte din propunerile Comisiei şi nefiind discutată în cadrul Consiliului de Miniştri, care a dat undă verde Pachetului, cu ministrul român al Transporturilor, Lucian Şova, abţinându-se de la vot.

Articole similare

Ad