Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Procedura digitală “Autorizație de preluare” va înlocui procedura PIN în Portul Hamburg

O procedură digitală standardizată de eliberare a containerelor importate în porturile maritime germane va fi lansată sub denumirea de “Secure Release Order”. Acesta este menit să înlocuiască treptat procedura bazată pe codul PIN utilizată anterior. Inițiatorii DAKOSY și dbh se așteaptă să lanseze faza introductivă în a doua jumătate a acestui an.

Prin digitalizarea completă a procesului de eliberare, cei doi furnizori de servicii software logistice doresc să facă mai sigure preluările în porturile maritime germane și, în același timp, să stabilească măsuri eficiente de protecție împotriva activităților de crimă organizată și a importului de droguri prin porturile maritime germane.

Cheia este digitalizarea întregului proces de eliberare cu ajutorul “Secure Release Order”. Acest lucru asigură că, de la sosirea containerului pe docurile portului maritim și până la preluarea acestuia de către compania de transport, este întotdeauna clar cine este autorizat să dispună de container. Containerul poate fi eliberat doar de la o parte autorizată la alta. Fiecare parte transferă în mod digital “autorizația de preluare” către următoarea parte de-a lungul lanțului de transport. Această “autorizație de preluare” bazată pe identitate va înlocui treptat procedura anonimă anterioară a PIN-ului. Operațiunile vor fi implementate pas cu pas în a doua jumătate a anului 2024.

Noul proces implică toți participanții din lanțul de transport, inclusiv transportatorii, terminalele, expeditorii de mărfuri și companiile de transport. Comunicarea nu mai este directă, ci va fi criptată prin intermediul platformei IT neutre și multi-site German Ports, pe care DAKOSY și dbh o operează împreună. Platforma IT poate fi utilizată pentru a verifica cine este titularul final al drepturilor la un moment dat. De exemplu, operatorii de terminale vor putea verifica în German Ports dacă firma care sosește pentru a ridica containerul deține efectiv autorizația de ridicare.

Procesul de rezervare a sloturilor pentru camioane și procesul de înregistrare a șoferilor la terminale sunt, de asemenea, integrate în German Ports. Prin urmare, există o legătură digitală clară între autorizația de preluare, anunțul prealabil de transport și șoferul camionului.

Procesul digital standardizat îmbunătățește în mod semnificativ securitatea autorizațiilor de import în mai multe moduri, inclusiv în următoarele:

  • Autentificarea și transferul drepturilor de eliberare;
  • Documentarea istoriei cronologice a drepturilor de eliberare în porturile germane;
  • Protecția împotriva accesului neautorizat la date și a manipulării neautorizate, prin intermediul protecției criptate a informațiilor în platforma IT a porturilor germane.

Platforma IT a porturilor germane este integrată în sistemele comunitare portuare existente. Pentru porturile Bremen și Wilhelmshaven, aceasta este Business Information and Tracking Platform (BIT) de la dbh, iar pentru portul Hamburg, Import Management Platform (IMP) de la DAKOSY. În 2021, cele două companii de software au lansat proiectul comun sub eticheta German Ports, cu scopul de a crea soluții standardizate pentru toate porturile maritime germane și de a spori astfel atractivitatea locațiilor maritime în competiția internațională. DAKOSY și dbh au căpătat un impuls considerabil pentru proiectul de digitalizare a eliberărilor de containere ca urmare a Conferinței privind securitatea portuară cu industria portuară și autoritățile de securitate de la Hamburg de la sfârșitul lunii octombrie 2023. În declarația finală s-a menționat: “Obiectivul comun este un proces securizat de eliberare a containerelor prin intermediul unui acces la date criptat, trasabil și clar restricționat.” Acest consens pentru a face procesul mai sigur a devenit de atunci un motor esențial al proiectului.

sursa foto: Portul Hamburg

Articole similare

Ad