Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profituri in scadere pentru transportatorii olandezi

Cu ocazia seminarului organizat de UNTRR in iulie, Hedi Maurer, consultant Panteia, a precizat ca profitul inregistrat de operatorii olandezi de transport in trafic international este in scadere continua din 1999 pana in prezent. Firmele de distributie si transport national o duc ceva mai bine, cu o scadere a profitului, in acest an, cu numai 2%, comparativ cu 4,2%, cu cat a scazut rentabilitatea firmelor olandeze de transport international fata de 2011.


Cu toate acestea, reprezentanta Panteia este optimista in ceea ce priveste volumele de activitate derulate de operatorii de transport olandezi in acest an, datorate in principal cresterii economice din Germania, si mai preconizeaza o crestere moderata a activitatii de transport in special in Germania, Polonia, Cehia si Slovacia.
Este stiut ca tot mai multe companii de transport international din Olanda s-au mutat in estul Europei – Romania, Polonia, Slovacia sau Cehia – pentru a beneficia de costurile mai mici cu forta de munca si de taxe si impozite scazute. Astfel, Logistic E van Wijk sau Wim Bosman sunt deja prezente solide in tara noastra, avand o vechime si de 20 de ani aici, pe cand Neele, Decker, Vos Logistics sau De Greef au cautat mai de curand oportunitati de dezvoltare in Romania.
Costul pe kilometru la care se raporteaza operatorii de transport olandezi este cu aproape 50-60% mai mare decat cel al romanilor, fiind plasat, in functie de tipul de transport, containere/vrac/cisterne, intern sau international, intre 1,38 si 1,73 euro/km. Potrivit reprezentantei Panteia, „aceasta tendinta care s-a observat pana de curand a cam trecut de punctul culminant”.
In perioadele de boom economic, cand portul Rotterdam era sufocat de traficul de containere de origine asiatica, mai multi oameni de afaceri olandezi au sustinut o colaborare mai stransa intre …

Articole similare