Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proprietarii de flote vor suporta „avantajele” noilor norme de poluare

Pe piata masinilor si utilajelor de constructii sunt importante inovatiile tehnologice, dar si progresele privind standardele internationale de emisie, care devin din ce in ce mai restrictive atat in Europa, cat si in SUA. Astfel, normele actuale Stage IIIB/Tier 4 Interim vor fi inlocuite in 2014 cu Stage IV, respectiv Tier 4 Final, ambele necesitand o reducere suplimentara drastica a emisiilor de oxizi de azot. Insa aceste noi standarde vor pune in dificultate constructorii de utilaje, care se vor confrunta astfel cu un „conflict ecologic” generat de faptul ca un proces de reducere a emisiilor nocive poate duce la un consum mai mare de combustibil, ce vine in defavoarea proprietarilor de flote, care si asa vor suporta cea mai mare parte a acestor investitii de dezvoltare.


Pas cu pas, in Europa si in SUA au fost introduse valori limita tot mai stranse ale emisiilor noilor utilaje, acestea variind in functie de categoriile de performanta, insa cu accent pe emisia de particule de funingine si de oxizi de azot. Din ianuarie 2014, noile norme vor fi obligatorii pentru echipamentele de constructii cu motoare diesel cu puteri cuprinse intre 174 si 751 CP, celelalte motoarele diesel, cu capacitati cuprinse intre 75 si 173 CP, trebuind sa se supuna noii legislatii abia din ianuarie 2015.
insa valorile limita de pana acum au fost studiate in principal prin prisma realizarii unor ajustari in interiorul motorului, cerinta pentru valori limita obligand constructorii de masini si echipamente pentru constructii sa se confrunte cu un consum mai mare de combustibil.

Nu exista solutii general valabile
Noile valori limita pentru vehiculele off-road, ce vor intra in vigoare in 2014, vor necesita, in majoritatea cazurilor, un tratament aditional, in aval de motor, care sa presupuna componente durabile, cu mentenanta redusa, care sa contribuie la reducerea emisiilor.
De asemenea, pentru obtinerea unor cicluri variabile de operare si pentru atingerea performantelor cerute de aplicatii specifice, va trebui acordata o atentie sporita si conditiilor speciale in care sunt utilizate utilajele mobile. Insa varietatea enorma a masinilor off-road face imposibila realizarea unei solutii standard pentru tratamentul emisiilor, motiv pentru care producatorii trebuie sa defineasca anumite conditii de operare (de exemplu temperaturile) pentru solutii care sa permita, pe de o parte, curatarea filtrului de funingine, iar pe de alta, dozarea ureei in vederea reducerii oxizilor de azot, in functie de puterea motorului.
Si, pentru ca aceste conditii de operare nu se potrivesc de fiecare data cu profilurile aplicatiei in zona off-road, pot fi utilizate si procesele de regenerare activa, astfel incat sistemele de emisii sa poata genera temperatura necesara fie prin intermediul unui arzator cu flacara, fie printr-o combinatie a acestuia cu un arzator catalitic.

Articole similare