Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Puternic si maiestuos

Dupa lansarea noii serii ComfortClass 500 in urma cu un an se punea intrebarea cu ce ar putea sa fie noul TopClass atat de spectaculos incat sa mentina diferenta de pozitionare a celor doua modele in gama premium. Raspunsul nu s-a lasat mult timp asteptat, iar TopClass 500, disponibil de anul viitor in trei versiuni de lungime, confirma ca este intr-adevar un autocar impresionant. Eleganta si luxul sunt definitorii pentru TC 500, datorita finisajelor de calitate din lemn, piele, insertii metalice si cromate, toate executate cu mare precizie.
 

Trenul de rulare performant vine cu puternicul motor OM 471, transmisia PowerShift si un pachet complet de sisteme de siguranta, unele noi. Coasta de Azur a fost prima destinatie a TopClass 500 pentru un test drive cu presa internationala, intr-o atmosfera boema, tipic frantuzeasca, pe un traseu complex si dificil.

Cei care s-au aflat la Nisa, in Franta, cu o saptamana inaintea Busworld Kortrijk, expozitia de profil desfasurata in a doua parte a lui octombrie, au putut vedea noile autocare ale seriei TopClass 500 chiar inainte de lansarea oficiala ce a avut loc in cadrul acesteia, intrucat toate cele trei modele ale gamei – S 515 HDH, S 516 HDH si S 517 HDH – au fost disponibile pentru testare pe un traseu spectaculos si destul de complicat de pe Coasta de Azur. Portiunile de autostrada au alternat cu drumurile regionale, inguste si serpuite, care au urmarit coasta franceza si, pe alocuri, au traversat dealuri domoale si mici localitati, intr-un peisaj tipic mediteranean.
Conceptul de design La Linea delimiteaza jumatatea superioara a TopClass 500 de cea inferioara. In fata, forma farurilor si liniile folosite contureaza imaginea expresiva a unui chip uman, cunoscuta deja de la ComfortClass 500, in timp ce reorganizarea compartimentului motorului si necesitatea montarii unei grile mai mari pentru radiator au determinat reproiectarea completa a partii din spate, de aceasta data optandu-se pentru simetrie si linii clar conturate. Fluiditatea acestora pe laterale face ca noul autocar, in ciuda masivitatii sale (3,80 m inaltime), sa aiba o prezenta placuta si interesanta. Nu in ultimul rand, insertiile de culoare neagra, impreuna cu cele metalice, sugereaza dinamism si putere.
Dezvoltarea noii generatii TopClass a durat patru ani, dar rezultatele sunt exceptionale. Vehiculul combina eleganta si luxul cu tehnologia de ultima generatie, atat in ceea ce priveste trenul de rulare, cat si sistemele de siguranta performante.
Pasagerii urca la bordul Setra pe intrarea larga si treptele usor in spirala, cu margini de aluminiu, din dreptul usii fata, pentru a descoperi plafonul vitrat, care ofera o vedere panoramica impresionanta. Suprafata vitrata este mult mai larga decat in cazul seriei 400 (cu 56 cm, in cazul S 515 HDH, spre exemplu, acoperind 13 m2), fiind „intrerupta” doar de grinzile transversale ale structurii de rezistenta.

Articole similare

Ad