Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Raportorul german care ingroapa transporturile estice, Ismail Ertug, membru al sindicatului soferilor VERDI

Asociatia Patronala a Transportatorilor – Europa 2002 (APTE 2002) solicita presedintelui Parlamentului European, Antonio Tajani, sa sesizeze Comitetul Consultativ pentru conduita deputatilor ( Advisory Committee on the Conduct of Members ), in baza art. 8 al Anexei I din Regulamentul de Procedura, cu un grav conflict de interese care ar exista in cazul eurodeputatului Ismail Ertug. Acesta are calitatea de raportor al Pachetului Rutier I  pe regulamentele ce privesc exclusiv companiile de transport, respectiv  regulamentul ( EC) 1071/2009/CE si regulamentul (EC) 1072/2009, dar care este, in acelasi timp, si membru al Vereinte Dienstleistungs-gewerkschaft (prescurtat: VERDI), cea mai mare uniune sindicala a soferilor de vehicule comerciale din Germania ( si din Europa).

„Este inadmisibil ca un membru al celui mai mare sindicat al soferilor din Europa sa aiba calitatea de raportor pe regulamente din Pachetul Rutier ce privesc exclusiv activitatea companiilor de transport din Uniunea Europeana. Mai mult, deputatul Ismail Ertug are si calitatea de coordonator in Comsia de Transport si Turism din partea grupului S&D, astfel ca influenta sa politica in procesul legislativ este cu atat mai mare”, se arata in scrisoarea trimisa de APTE 2002 Presedintelui Parlamentului European. „Avand in vedere atitudinea nerabdatoare a domnului Ismail Ertug privind urgentarea nelegala a intregului Pachet Rutier 1 spre adoptare in plenul PE (cu toate ca in data de 10 ianuarie 2019 doua rapoarte s-au  repins in comisia TRAN), nemultumirea mai multor deputati social-democrati care s-au plans de-a lungul timpului ca acesta, in calitate de coordonator in comisia TRAN, nu se consulta cu ei in cadrul grupului politic (a se vedea reactia lui Boguslaw Liberadzki in sedinta TRAN din data de 29 ianuarie 2019), dar si divizarea pe care a creat-o in cadrul grupului social-democrat din PE din cauza urgentarii spre plen a Pachetului Rutier (divizare care s-a vazut in sedinta intregului grup S&D din 6 februarie 2019, prezidata de Udo Bullmann) si apartenenta sa la o mare uniune sindicala a soferilor, solicitam sa se verifice toate aspectele legate de acest conflict de interese, sa se ia masurile prvazute de Codul de Conduita si sa i se retraga calitatea de raportor“.
APTE 2002 mai precizeaza in scrisoarea sa ca un membru VERDI, in calitate de reprezentant al angajatilor, nu ar trebui sa faca regulamente pentru angajatori. VERDI din Germania nu ar trebui lasat sa faca legi pentru companiile din Uniunea Europeana. Regulamentele (EC) 1071/2009/EC privind exercitarea ocupatiei de operator de transport si (EC) 1072/2009 privind normele comune pentru accesul la piata transportului rutier international de marfuri privesc exclusiv operatorii de transport, astfel aceste Regulamente nu ar trebui intocmite de sindicatele soferilor.
https://oberpfalz.verdi.de/themen/nachrichten/++co++5fe41692-a0da-11e6-8c4d-525400940f89

Articole similare

Ad