AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement

Războiul și inflația dă înapoi piața de remorci din Europa de Vest

CLEAR International și-a actualizat previziunile pentru piața europeană a remorcilor pentru camioane. De la raportul din februarie, amenințarea reprezentată de covid 19 a scăzut, dar războiul din Ucraina și costul energiei plus inflația generală au înlocuit virusul ca principale amenințări la adresa creșterii cererii de remorci.

Previziunile economice pentru țările din Europa de Vest au fost deja afectate. Ca urmare, previziunile privind cererea de remorci în 2022 și 2023 au fost reduse.

Si dacă unii producători de remorci aveau la începutul anului registrele de comenzi pline pentru remorci pentru întregul an 2022, evenimentele actuale vor regla situația până mai târziu în cursul anului.  Cu toate acestea, previziunile economice pentru 2023 au fost în general revizuite în scădere.

Creșterea costurilor cauzată de inflația ridicată, combinată cu dificultatea continuă de a se aproviziona cu anumite piese pentru vehicule, îngreunează procesul de producție. CLEAR sustine ca sunt parcuri pline de remorci parțial finisate care așteaptă componente pentru a putea fi livrate clienților. Un război european și o situație economică dificilă nu pot decât să afecteze încrederea întreprinderilor și să reducă disponibilitatea acestora de a investi în noi echipamente de transport.

CLEAR preconizează o creștere de 1,9% a cererii de remorci în 2022 – mai puțin decât se preconiza cu doar câteva luni în urmă. Având în vedere problemele cu care se confruntă industria, acesta ar fi un rezultat rezonabil. Cu toate acestea, este probabilă o ușoară scădere a cererii în 2023.   Creșterile ulterioare din perioada de prognoză vor readuce în cele din urmă nivelul vânzărilor la cel din 2019, dar nu înainte de 2025.

În 2018, producția de remorci s-a situat la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub nivelul din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23 %, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor germane de remorci.

Va exista o scădere a exporturilor de remorci către Europa de Est care va afecta atât anul 2022, cât și, probabil, anul 2023. Acest lucru va avea un impact disproporționat asupra constructorilor germani de remorci, care sunt cei mai mari exportatori. În timpul perioadei de prognoză, producția își va reveni la nivelul din 2019.

Parcul de remorci (dimensiunea parcului auto) a crescut cu doar 0,3% în 2020. Acesta va crește în medie cu 1% în fiecare dintre cei 3 ani care urmează.

Datele privind comerțul cu bunuri din Europa de Vest pentru 2021 au oferit o altă surpriză.  Comerțul a scăzut cu doar 3% în Q4 2020. (măsurat în euro). Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților în circulația mărfurilor între Regatul Unit și UE ca urmare a Brexit-ului. Pentru anul 2020, comerțul a scăzut cu 10%.  Cu toate acestea, schimburile comerciale din 2021 Q4 au stabilit un nou record, la fel ca și cifrele pentru 2022 Q1, când s-a înregistrat un salt surprinzător de mare care a dus la o creștere de 27% de la an la an – posibil legat de costul importurilor de gaze.

Perioada de prognoză cuprinsă între 2022 și 2026 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire a remorcilor, ca urmare a numărului scăzut de înmatriculări de remorci în perioada 2009-2014.  Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire. Noul raport subliniază când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2026.

Articole similare

Ad
Ad