Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Relatiile non-comunitare, o oportunitate continua

Pe fondul extinderii restrictiilor impuse de tarile vestice, transportatorii estici se simt tot mai amenintati, fiind nevoiti sa gaseasca noi formule pentru a nu-si restrange activitatea pe piata europeana. O solutie ar putea fi reprezentata de statele non-comunitare, asa cum este Turcia, partener traditional de comert al Romaniei, acolo unde, asa cum a reiesit din discutiile cu Bogdan Bortoi, Co-Head al companiei turcesti Omsan Logistica Romania, preturile ar fi mai bune, cu conditia sa ai logistica necesara. Pe de alta parte, faptul ca aici se lucreaza cu autorizatii CEMT sau carnet TIR, iar in vami se formeaza destul de des cozi, fac ca atractivitatea in randul soferilor sa nu fie nici ea foarte mare. Iar de acoperirea deficitului de soferi cu cetateni non-comunitari, in special turci, nici nu poate fi vorba, cel putin nu pe termen scurt.
 

Restrictiile de trafic, cozile din vama si timpii de asteptare la descarcat reprezinta tot atatea motive pentru care Turcia nu este o destinatie foarte cautata de soferii romani si, implicit, de firmele romanesti care activeaza sau ar dori sa activeze aici. In opinia lui Bogdan Bortoi, soferii prefera mai degraba curse tur-retur pe relatia Romania-Europa, insa exista si o parte care se reorienteaza catre Turcia. „Europa este mai atractiva din punct de vedere turistic, nu sunt restrictii la granite, iar traficul este mai civilizat. Asta nu inseamna ca Turcia este o destinatie neatractiva. Turcii ne stiu, nu ii concuram foarte mult, exista si restrictia de CEMT-uri, romanii mai vorbesc putin turca, pana la urma nu e chiar atat de rau. Pe de alta parte, daca ar fi sa ma refer si la Rusia sau Ucraina ca posibile destinatii pentru transportatorii romani, acolo noi suntem vazuti ca europeni, iar asta face ca lucrurile sa fie mai dificile.“

Articole similare