Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Remorcarea camioanelor, un nou domeniu de activitate pentru Ravitex

Compania timisoreana a investit circa 400.000 de euro intr-un vehicul de recuperare si tractare EMPL pe sasiu Volvo FMX, care a fost expus si la IAA Hanovra si a ajuns in tara la jumatatea lui octombrie, dupa care reprezentantii carosierului austriac au instruit circa 10 angajati Ravitex care sa lucreze in echipaje de cate 2-3.
Vehiculul va deservi partea de vest a tarii, iar tarifele vor depinde si de numarul de kilometri. Zona de acoperire este larga, apreciaza Cosmin Coman, director de dezvoltare in cadrul Ravitex, si in plus masina ar putea merge si peste hotare, daca un camion al firmei ar avea probleme, dar acolo are voie sa faca doar remorcare, nu si recuperare.
 

In ceea ce priveste competitia, mai exista astfel de vehicule specializate in zona, dar inca mai e loc pe piata datorita traficului intens de pe autostrada Nadlac-Timisoara-Lugoj-Deva.
Asa cum explica reprezentantul firmei, va fi vorba probabil de doua modele de calcul al tarifului: pentru interventii locale, care presupun 50 km dus-intors, se va percepe un tarif orar de interventie, iar pentru deplasari mai lungi, de 100 km, se va tarifa un pret/km pentru deplasare si un pret pe ora de interventie.
Amortizarea a fost calculata pe cinci ani, dar un astfel de echipament are o durata de viata mult mai mare, de circa 12 ani, deoarece putine componente sunt supuse uzurii.
Caroseria a fost realizata pe sasiu Volvo FMX 8×6, de 540 CP, la alegerea caruia au contribuit mai multi factori: producatorul suedez reusea sa faca livrarea in trei luni de la comanda, astfel incat remorcherul sa poata fi montat la timp pentru a fi expus la Hanovra, sasiul este solid, iar EMPL si-a dat acordul pentru acest model, considerandu-l optim pentru drumurile din Romania. Vehiculul a fost livrat in Austria, la carosier, „si totul a decurs snur, conform discutiilor si programarilor facute de Ravitex cu cei doi producatori“.

Mai multe detalii despre acest camion ultraspecializat, dar si despre activitatea Ravitex din 2016, puteti citi in numarul din decembrie al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad