Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Renault Group: Prioritatea acordată valorii vânzărilor vs volume optimizează cifra de afaceri în contextul crizei semi-conductorilor

Într-un context puternic perturbat de criza de componente şi de opriri ale producției, Renault Group a vândut 599.027 de vehicule în trimestrul al treilea 2021, cu 22,3 % mai puțin față de aceeași perioadă a anului 2020.

„Acțiunile întreprinse pentru reducerea costurilor şi optimizarea valorizării producției noastre ne permit să confirmăm estimarea noastră pentru întregul an în pofida deteriorării aprovizionării cu componente în trimestrul al treilea şi a unei vizibilități reduse pentru ultimul trimestru”, a declarat Clotilde Delbos, Director financiar Renault Group.

Vânzările Renault Group în Europa (care reprezintă 53 % din vânzările sale globale) au scăzut cu 26,3 %. Vânzările pe celelalte piețe au scăzut cu 17,3 %. Scăderea cifrei de afaceri, limitată la -13,4 %, confirmă impactul pozitiv al politicii comerciale, orientată spre o mai bună valorizare a vânzărilor.

Marca Renault a vândut 365.934 de vehicule, în scădere cu 24,4 % față de nivelul realizat în trimestrul al treilea din 2020. Pe cele mai importante cinci piețe din Europa (Franța, Germania, Spania, Italia şi Marea Britanie), marca înregistrează un progres pe canalele de vânzare cele mai rentabile: procentul de vânzări către persoanele particulare a crescut cu 6 puncte procentuale faţă de trimestrul al treilea din 2019,  perioadă anterioară crizei.

În Europa, vânzările de vehicule particulare E-TECH au crescut cu 29% şi reprezintă 31,3% din vânzările pe întregul trimestru, în special datorită succesului modelului Arkana, care marchează revenirea reuşită a mărcii Renault în segmentul C, cu peste 40.000 de comenzi în decurs de 9 luni, din care 56 % în versiunea hibridă E-TECH.

Vânzările de vehicule utilitare au crescut cu 1,4 %, pe o piaţă în scădere cu 11,2 %, datorită performanței modelelor Master şi Trafic.

Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2 % faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia a reușit totuși o evoluție mai bună decât cea a pieței, datorită noului Sandero, cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, şi a noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în același interval. Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienții particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3). Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, înregistrează deja peste 30.000 de comenzi.

Dacia a prezentat recent modelul Jogger, noul său vehicul de familie polivalent cu 7 locuri, ale cărui comenzi vor fi deschise înainte de sfârșitul anului.

Marca Lada îşi păstrează poziția de lider pe piața din Rusia în pofida scăderii cu 27,8 % a vânzărilor. LADA Vesta şi LADA Granta rămân cele mai vândute modele pe această piaţă.

Cifra de afaceri trimestrială pe sector operațional

În trimestrul 3 din 2021, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4 % faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent. Calculată la rate de schimb şi perimetru constant[1], cifra de afaceri ar fi înregistrat o scădere de 14 %.

Cifra de afaceri a diviziei Automobile, exceptând AVTOVAZ s-a ridicat la 7.685 milioane de euro, în scădere cu 14,1 %. Această scădere este rezultatul diminuării vânzărilor (-20 puncte), fapt explicabil la rândul său prin penuria de componente şi prin aplicarea unei politici comerciale stricte. Variația ratelor de schimb a indus un efect pozitiv de 0,3 puncte ca urmare a evoluției favorabile a anumitor monede (Real-ul brazilian, Lira sterlină, Rubla rusească).

Efectul indus de creșterea prețului de vânzare al modelelor, care reprezintă un aport de 2,9 puncte procentuale, reflectă continuarea politicii de privilegiere a valorii vânzărilor faţă de volume. Acest rezultat este totuși marcat de o bază de comparație ridicată în trimestrul al treilea din 2020 şi de creșteri limitate de prețuri pe pieţele emergente în absența unui efect negativ al ratelor de schimb.

Vânzările către parteneri au avut o contribuție negativă de -1,2 puncte. Aceasta se explică în principal prin scăderea vânzării de motoare diesel către partenerii noștri, afectați la rândul lor de criza componentelor. Efectul mixului de modele, de +1,6 puncte, reflectă succesul modelului Arkana, lansat la începutul anului şi buna performanță a gamei de vehicule utilitare. Scăderea mai puțin accentuată a vânzărilor pe pieţele din afara Europei au făcut ca indicatorul mix geografic să aibă un impact de -1,4 puncte. 

Contribuţia AVTOVAZ la cifra de afaceri a Renault Group, în scădere cu -19,0 %, se cifrează la 537 milioane de euro. La rată de schimb constantă, contribuția AVTOVAZ ar fi scăzut cu -23,9 %.

Serviciile de mobilitate au avut o contribuţie de 6 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul al treilea 2021.  Activitatea de finanțare a vânzărilor (RCI Bank & Services) a generat o cifră de afaceri de 759 milioane de euro în trimestrul al treilea, stabilă faţă de perioada similară a anului 2020. La 30 septembrie 2021, stocurile totale (inclusiv cele din reţeaua de concesionari) reprezentau 340.000 vehicule, faţă de 470.000 la sfârşitul lunii septembrie 2020.

Perspective 2021

În pofida creşterii pierderilor de producţie estimate pentru întregul an, Renault Group confirmă obiectivul de a atinge pe ansamblul anului 2021 o marjă operaţională comparabilă cu cea înregistrată în primul semestru. Renault Group vizează, totodată, un free cash-flow operaţional al activității Automobile pozitiv pe întregul an (fără a ține cont de variația necesarului de fonduri de rulment).

Articole similare

Ad