Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault prezinta planul de redresare in valoare de peste 2 miliarde de euro

Grupul Renault a prezentat recent planul sau de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de EUR, pe parcursul a trei ani si punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
Dificultatile cu care se confrunta Grupul, criza majora prin care trece industria auto si urgenta tranzitiei ecologice sunt imperative care determina compania sa accelereze aceasta transformare. Proiectul va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, pastrand in acelasi timp clientul in centrul prioritatilor sale, se arata intr-un comunicat. 
In Franta, Grupul va fi organizat in jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulara si inovatie cu valoare adaugata ridicata. Aceste centre regionale majore de excelenta, situate in Franta, urmeaza sa se afle in centrul revenirii Grupului. La Flins si Guyancourt, Grupul isi va reorganiza activitatile.
Groupe Renault intentioneaza sa faca ajustarile necesare in privinta fortei de munca prin masuri de recalificare, mobilitate interna si plecari voluntare. Proiectul se va intinde pe parcursul a trei ani si va viza aproape 4.600 de posturi in Franta, la care se adauga reducerea cu peste 10.000 de alte posturi in restul lumii, unde Grupul este prezent.
 
Proiectul include urmatoarele elemente principale:
1. Imbunatatirea eficientei si reducerea costurilor de inginerie, profitand de activele consolidate ale Aliantei, aproximativ 800 de milioane EUR:
o Rationalizarea proiectarii si dezvoltarii vehiculelor: reducerea diversitatii componentelor, cresterea standardizarii, programele Leader – Follower din cadrul Aliantei. 
o Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltarii tehnologiilor strategice cu valoare adaugata ridicata in sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizarii centrelor de cercetare si dezvoltare din strainatate si subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporita a digitalului.

2. Optimizarea productiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
o Accelerarea transformarii uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
o Imbunatatirea procesului in noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizarii si „design to process ” („de la conceptie la proces”).
o Dimensionarea corecta a capacitatilor industriale:
• Capacitatea de productie globala revizuita de la 4 milioane de vehicule in 2019 la 3,3 milioane pana in 2024 (referinta Harbour).
• Ajustarea numarului de angajati din productie.
• Suspendarea proiectelor de crestere capacitara planificate in Maroc si Romania, studiu pentru adaptarea capacitatilor de productie ale Grupului in Rusia, studiu pentru rationalizarea activitatilor de fabricatie a cutiilor de viteze in lume.
• In Franta, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea productiei vor face obiectul unei consultari aprofundate cu toate partile interesate, in special cu partenerii sociali si cu autoritatile locale:
? Renault lanseaza un proces de consultare la uzinele din Douai si Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelenta pentru vehicule electrice si vehicule comerciale usoare in nordul Frantei.
? Reflectie deschisa asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfarsitul productiei Alpine A110.
? In Flins, crearea unui ecosistem de economie circulara pe sit, inclusiv transferul activitatilor de la Choisy-le-Roi.
? La Fonderie de Bretagne, Renault lanseaza o revizuire strategica.
 
3. Eficienta sporita a functiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR 
o Optimizarea costurilor generale si de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, rationalizarea organizatiei si reducerea costurilor aferente functiilor suport etc.
 
4. Reorientarea activitatilor pentru o mai buna alocare a resurselor
Aceasta reorientare asupra activitatii de baza a Grupului printr-o modificare in domeniul sau de activitate va fi in special axata pe:
o O parte din reteaua de distributie RRG integrata in Europa. 
o Transferul pachetului de actiuni detinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China catre Dongfeng Motor Corporation si incetarea activitatilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piata chineza. 
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajatilor in conformitate cu reglementarile aplicabile. Costul estimat al implementarii acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.

Articole similare

Ad