Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Retailul are o dinamica proprie

Sesiunea de discutii dedicata retailului in cadrul Congresului EUROLOG a evidentiat ca marii jucatori care activeaza pe piata romaneasca inca isi extind retelele, insa nu in marile orase din vest si sud, ci cu orientare in special catre est, o zona destul de neglijata pana acum din cauza infrastructurii slabe si implicit a presiunii pe costuri. O alta directie semnalata, cu impact mare in logistica, este si iesirea operatorilor cash&carry din zona de confort care presupunea atragerea micilor afaceristi catre magazinele lor, acestia orientandu-se acum si catre distributie pura.
 

In acelasi context s-a observat si orientarea producatorilor locali de carne, peste, fructe si legume catre deschiderea propriilor magazine, oferind astfel produse proaspete printr-un lant mai scurt de aprovizionare, de maximum 48 de ore, dar si standarde potrivite de calitate a produselor si serviciilor. De asemenea, din ce in ce mai multi jucatori au inceput sa combine retailul offline cu cel online si invers, ceea ce aduce, prin deservirea unor canale multiple, o presiune suplimentara pe supply chain.

In aceasta conjunctura, Gabriel Pavel, director de vanzari in cadrul Fujitsu Romania, a adus in discutie conceptul de „Connected Retail“, privit din punctul de vedere al unui jucator care e prezent de peste 40 de ani in retailul global, oferind atat echipamente dedicate, cat si aplicatii si servicii. In opinia acestuia, chiar daca s-au depasit deja extraordinar de multe bariere tehnologice (IT, transport etc.), urmatoarea perioada va fi a complexitatii, situatie in care toate disciplinele vor trebui sa isi dea mana pentru o conlucrare mai buna. „Chiar daca marii jucatori au depasit 55-57% din cota de piata, pe piata locala de retail competitia creste. Asta se poate observa zilnic in nivelul investitiilor si in dinamica lanturilor comerciale. Insa este din ce in ce mai dificil de obtinut flexibilitate in procesele de business, nu numai in situatie de crestere, ci mai ales de scadere“, a punctat Gabriel Pavel, atragand atentia asupra faptului ca foarte multe organizatii care au fost construite exclusiv pe teren de crestere nu stiu cum sa treaca de la 1.000 de magazine la operarea eficienta a doar 500 de locatii.
Insa principala provocare din sector vine din faptul ca fiecare din actorii implicati sunt experti in zone diferite (relatii cu clientul, distributie, transport, depozitare), ceea ce face dificila automatizarea proceselor. „In acest moment exista legaturi intre sistemele de supply chain si de productie, insa ele nu se realizeaza automat, ci cu foarte multa interactiune umana“, a spus Pavel, evidentiind ca aceasta interactiune trebuie sa se mute din zona de „plimbare“ a fisierelor sau datelor in zona de decizii. „Inca nu suntem acolo. Mare parte din efortul de integrare tine de oameni, iar legarea sistemelor tine tot de costuri, piata muncii fiind inca jos. Presiunea pe salarizare va accelera procesul de interconectare pentru a reduce costul din ce in ce mai mare cu …

Articole similare

Ad