
Unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de mobilitate în Europa, UTA Edenred și-a extins rețeaua de acceptare pentru uleiul vegetal hidrotratat (HVO), o alternativă durabilă la carburantul convențional. Astfel, HVO100 poate fi acum utilizat de către clienții UTA în peste 1.800 de stații de alimentare din 15 țări europene.
Rețeaua HVO100 a UTA Edenred include Germania, Austria, Țările de Jos, Belgia, Italia, Spania, Irlanda, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Norvegia, Suedia. Acest lucru oferă companiilor de transport siguranța că vehiculele HVO100 se pot realimenta atunci când călătoresc prin Europa cu cardul UTA, îmbunătățind astfel amprenta de carbon pentru rutele lor.
„Nu numai că facilităm mobilitatea clienților din toată Europa, dar îi și ajutăm să respecte mai mult mediul. Rețeaua noastră vastă și în creștere HVO100 contribuie în mod semnificativ la acest lucru.”,
a precizat Lukas Schneider, Director Comercial EMEA la UTA Edenred.
HVO este obținut din grăsimi și uleiuri industriale și agricole și este o alternativă durabilă la motorina fosilă. Având aproape aceleași proprietăți chimice ca motorina fosilă, poate fi amestecată cu motorina convențională în concentrații diferite. Cifra cetanică, care indică proprietățile inflamabile ale carburantului, este mai mare pentru HVO decât pentru motorina fosilă. Acest lucru înseamnă că HVO se aprinde mai repede și arde mai curat, ceea ce va crește performanța motorului și va reduce consumul de combustibil și emisiile.
De asemenea, HVO are proprietăți bune de pornire la rece, fiind potrivit pentru aplicații la temperaturi scăzute.
În forma sa pură – cunoscută sub numele de HVO100 – combustibilul oferă emisii de CO2 cu până la 90% mai mici în comparație cu motorina fosilă atunci când se ia în considerare întregul ciclu de viață, inclusiv producția. Cu aceste proprietăți, HVO100 poate permite îmbunătățiri semnificative ale mediului în parcurile de vehicule echipate cu motoare cu ardere.
În principiu, amestecurile HVO100 și HVO pot servi drept înlocuitori direcți pentru motorina convențională; nu este necesară nicio conversie tehnică a vehiculelor. Cu toate acestea, trebuie să verificați înainte de utilizare omologarea producătorului vehiculului.