Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Revendicarile organizatorilor protestului polonez de pe 28 iunie

Protestul organizat de polonezi pe 28 iunie este impotriva Pachetului Mobilitate, „dar asta nu inseamna ca nu ne dorim deloc acest pachet legislativ. Ne dorim schimbari care sa influenteze pozitiv transportul, nu schimbari care sa aduca si mai multe restrictii“, dupa cum declara Marek Jarocki, coordonatorul grupului care a organizat actiunea.
Protestatarii au formulat 12 propuneri de modificare care se adreseaza factorilor de decizie de la Bruxelles. Jarocki a explicat ca nu sustine niciun partid politic, ci doreste doar ca factorii de decizie, in special cei de la Bruxelles

, sa constientizeze faptul ca merg intr-o directie gresita. „Nimeni nu asculta de industria de transport. Regulamentele create dau impresia ca sunt scrise de populisti si oameni ai legii care nu au nicio idee despre cum functioneaza, de fapt, transporturile. Pachetul a fost scris la presiunea companiilor de transport franceze si germane, fapt evidentiat de numeroasele restrictii care fac dificila operarea in aceste state si care complica transportul pe distante lungi. Ca rezultate, este de asteptat ca firmele de transport poloneze sa fie eliminate de pe piata europeana.“
Protestatarii cer abolirea oricaror limite administrative cu privire la numarul operatiunilor de transport in interiorul UE. „Lasati-le sa fie pur si simplu conduse de piata libera. Totusi, acest lucru nu implica afectarea programului de lucru al soferului, care trebuie sa includa dreptul lui de a se odihni si de a se intoarce acasa la o anumita perioada, de exemplu la 4 sau 6 saptamani.“
Ei mai solicita abrogarea obligatiei de a prezenta documentatia angajatilor in limba tarii unde se face transportul si a obligatiei de a prezenta astfel de documente, de a numi reprezentanti etc., armonizarea la nivel european, intr-o singura legislatie, a tuturor normelor de efectuare a operatiunilor de transport si interzicerea cerintelor suplimentare sub orice forma de catre statele membre individuale, crearea unui singur fond paneuropean de pensii pentru conducatorii auto internationali si supunerea acestora la norme uniforme de remunerare in UE, simplificarea sistemului de decontare a timpului de lucru al soferilor, interzicerea termenelor de plata mai mari de 30 de zile in industria transporturilor, implementarea obligatorie a reglementarilor electronice de transport de catre toate tarile UE, actualizarea Conventiei CMR prin adaptarea sa la tehnologia secolului XXI si obligarea tuturor tarilor UE sa armonizeze normele dreptului transporturilor, introducerea unei rate uniforme minime pentru soferi la nivelul intregii UE, retragerea propunerii de a monta tahografe pentru vehiculele de pana la 3,5 t si interzicerea introducerii unei astfel de cerinte de catre statele membre si introducerea obligatiei de a asigura transportul de marfuri impotriva falimentului.

Articole similare

Ad