Florentina Popteanu, regional sales manager Eurowag, a prezentat la Conferința Anuală a Transportatorilor Express de Mărfuri din România detalii legate de sancțiunile pe care le pot suporta firmele dacă nu se pun la punct cu legislația privind tahografele, ce va intra în vigoare pe 1 iulie 2026, printre care și riscul de pierdere a bunei reputații. Aceste informații i-au făcut pe mulți manageri prezenți la conferință să se teamă că o companie cu câteva zeci de vehicule și de șoferi, dacă nu este bine pregătită, poate fi ruinată rapid din cauza amenzilor. Șansele de a crește tarifele sunt mici, iar în condițiile în care un vehicul aduce un profit de circa 800 de euro/lună transportatorii nu au de unde să plătească asemenea amenzi. Astfel că, presupunând că ar investi în montarea de tahografe și în instruirea șoferilor, dacă aceștia fac greșeli și managerul își pierde buna reputație sau chiar este sancționat penal riscul este prea mare și în opinia lor nu mai merită să rămână pe piață.
Florin Gagea (ISCTR) este de părere că nu se va ajunge atât de departe, deoarece șoferii sunt direct interesați să învețe ca să devină tot mai competitivi și să ceară salarii mai mari, deci vor fi atenți. Dar atunci se pune problema ce salariu vor cere aceștia și cât va costa transportul.
Florentina Popteanu a ținut să-i asigure pe managerii prezenți la conferință că, „din fericire, există și soluții, nu doar probleme. Important este să înțelegeți că dacă aveți o bază solidă, cu șoferi și dispeceri instruiți, și dacă vă pregătiți din timp, puteți evita sancțiunile. Dacă însă așteptați va fi mai greu. Sunt șoferi de camioane care folosesc de mult tahograful G2V2 și încă au probleme cu el.“










