Conform BCR Leasing, industria auto este una dintre cele mai dinamice din Romania. In 2013, tara noastra a urcat pe locul al patrulea in CEE in privinta productiei de masini, iar 91% din productia totala a fost destinata exportului, in special in Franta (18%), Germania (15%), Turcia (11%), Italia (9%), Marea Britanie si Algeria (cu cate 8%). Valoarea productiei de automobile a crescut de aproape trei ori in ultimii sapte ani. Patru modele produse in Romania de Renault si Ford sunt printre cele mai bine vandute masini in regiune, iar din 20 de mari furnizori de piese auto la nivel mondial, 13 au prezenta locala (Bosh, Continental, Magna International, Johnson Controls s.a.).
Parcul auto national avea la 31 decembrie 2014 un total de 5,98 milioane de vehicule, din care aproape 180.000 au sub doi ani vechime, peste 2,3 milioane au 2-10 ani, iar peste doua milioane sunt mai vechi de 15 ani.
Sectorul auto, inclusiv cel comercial si de piese de schimb, reprezinta aproximativ 5% din PIB in 2013, ofera locuri de munca pentru aproape 300.000 de angajati (49% in industria prelucratoare si 51% in comert si servicii), a facut fata crizei mai bine decat alte industrii de la noi si a crescut ocuparea fortei de munca de peste 2,2 ori fata de 2008.
Dar rata de penetrare a vehiculelor la 1.000 de utilizatori este de aproximativ 230, cu mult sub cea a tarilor comparabile din regiune sau a mediei din UE. De la debutul crizei, numarul de masini second-hand care intra pe piata in Romania a crescut si a fost in 2013 de trei ori mai mare decat cel de autoturisme noi. In martie 2015 au fost inmatriculate 7.855 de vehicule noi, in crestere cu 15,96% fata de martie 2014. Datele DRPCIV arata ca, din cele aproape sase milioane de vehicule, 4,69 milioane sunt autoturisme, peste 615.000 sunt utilitare, iar 300.000 sunt remorci si semiremorci.