În clasamentul european în funcție de volumele de mărfuri transportate rutier în trafic internațional în 2018 conduce Polonia, cu 201.182 de milioane de tone-km (adică 63,7% din volumele totale ale operatorilor polonezi și 29,3% din volumele totale din Europa la internațional), în scădere însă cu 6,5% față de 2017. Pe locul al doilea, dar la distanță uriașă, se află Spania, cu 80.518 milioane de tone-km, adică 11,7% din volumele totale transportate la internațional și 33,7% din volumele totale ale transportatorilor din această țară, și în creștere cu 5,3% față de volumele internaționale ale Spaniei din 2017. România este a treia, devansând de această dată Germania, cu 44.404 milioane de tone-km, adică 75,6% din volumele totale ale operatorilor locali și 6,5% din tot ce se transportă internațional în Europa, în creștere cu 7,9% față de 2017.
La internațional alternanța în clasament a țărilor vestice și estice este mai evidentă decât la intern, următoarele în clasament fiind Germania, Lituania (în creștere cu 11% față de 2017), Țările de Jos, Slovacia, Ungaria, Portugalia și Slovenia.
În total în UE28 fără Malta au fost transportate rutier în trafic internațional 681.571 de milioane de tone-km, adică 35,4% din totalul transporturilor din zonă, cu 2,75% mai puțin decât în 2017. Scăderea vine mai ales de la flotele estice, ale căror volume la internațional au fost cu 4,62% mai mici decât în 2017, în timp ce flotele din UE15 au avut o creștere mică, de 0,41%.