Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romar Shipping Agency, creștere a volumelor în Portul Constanța

Romar Shipping Agency, parte a Grupului Arkas, principala linie maritimă din Marea Mediterană și Marea Neagră, înregistrează un plus de volume intermediate în portul Constanța ca urmare a situației geo-politice din regiune. Iar o parte din acest trafic a fost realizat pe relația cu Rusia, în portul Novorossyisk, acolo unde navele Arkas continuă să fie prezente.

Totul se face prin intermediul unor acorduri de transport speciale, după cum a punctat Alexandru Sîntu, Sales & Marketing Director Romar Shipping Agency pentru revista Tranzit.

Cea mai multă marfă sosită în portul Constanța și intermediată de agentul de shipping al liniei Arkas este destinată Republicii Moldova. Compania a efectuat transportul pe ultima milă prin intermediul colaboratorilor din port, inclusiv pe cale intermodală (feroviar/rutier), însă volumele au fost preluate și de către clienții finali cu ajutorul transportatorilor moldoveni. „Până la începerea războiului, Moldova era deservită de portul Odessa și un transport până la Chișinău costa 500 de euro, iar acum, între Constanța și Odessa sumele depășesc 2.000 de euro. Pe cât posibil, încercăm să facem transbord, pentru că în felul acesta dispunem de capacitate mai ușor. În același timp, în mod special pentru Ucraina preferăm transbord în camion. De regulă vin transportatori ucraineni cu prelate și preiau marfa din port“, a declarat Alexandru Sîntu.

Containerele ARKAS ajunse în portul Constanța

Oficialul Romar este de părere că Republica Moldova va continua să folosească portul Constanța ca o poartă de intrare/ieșire a mărfurilor, motiv pentru care compania și-a construit o strategie prin care să atragă cât mai multe volume. „Spre exemplu, avem mult trafic de vin bulk exportat din Republica Moldova. Trimitem acolo containerele, se montează flexitank-ul în container și se încarcă vinul“, a mai punctat Alexandru Sîntu.

O amplă analiză legată de logistica și transportul intermodal din Portul Constanța în contextul războiului din Ucraina puteți citi în cel mai nou număr al revistei TRANZIT.

Articole similare

Ad