AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rusia construiește o flotă de locomotive pe bază de hidrogen

Rusia construiește în prezent o flotă de locomotive de marfă pe bază de hidrogen, în conformitate cu recent aprobata strategie de stat pentru energia cu hidrogen.

Proiectul face parte dintr-un acord semnat de Căile Ferate Ruse (RZD), Rusnano și Grupul Sinara în cadrul Forumului Economic Internațional de la Sankt Petersburg organizat în 2020. Prima astfel de locomotivă care va folosi o centrală electrică bazată pe pile de combustie electrochimice cu hidrogen în combinație cu baterii litiu-ion va fi prezentată oficial în 2026. Însă construirea unei infrastructuri adecvate este la fel de importantă, explică partenerii implicați în proiect.

În parteneriat, RZD va acționa ca un potențial client al viitoarelor locomotive, Grupul Sinara va construi locomotivele prin intermediul holdingului său de construcție de mașini Sinara Transport Machines (STM), în timp ce compania Rusnano va fi responsabilă pentru furnizarea tehnologiei – pile de combustie cu hidrogen, sisteme de stocare a energiei bazate pe litiu-ion, baterii etc.

Potrivit oficialilor Rusnano, infrastructura va fi construită în așa fel încât generarea de hidrogen să fie realizată în imediata apropiere a unităților de producere a energiei electrice. În același timp, se va acorda o atenție deosebită siguranței depozitării și transportului hidrogenului. Partenerii vor continua evaluarea eficienței economice a proiectului, calculând costul implementării unei rețele de puncte de alimentare cu hidrogen, precum și costul dotării locomotivelor cu sisteme de stocare a hidrogenului și pile de combustie.

Între timp, proiectele de hidrogen nu sunt singurele proiecte care sunt implementate în prezent în Rusia cu scopul de a reduce amprenta de carbon în sectorul său feroviar. STM lucrează de câțiva ani și la realizarea de echipamente feroviare care funcționează pe gaz lichefiat. Primul dintre aceste proiecte – locomotivă diesel GT1h, a fost prezentat oficial în 2016, fiind o dezvoltare comună a Sinara cu UEC-Aviadvigatel din Perm.

Foto: russia-briefing.com

Articole similare

Ad
Ad