Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ryanair considera finantarea Lufthansa drept „ajutor de stat ilicit“

Dupa o lunga negociere, guvernul german a ajuns la un acord cu conducerea Lufthansa pentru o finantare publica de aproximativ noua miliarde de euro, pentru a se putea recupera dupa restrictiile impuse de pandemia de Covid-19. Potrivit agentiei DPA, acordul ar include transferul a 20% din capitalul companiei catre Guvern, cu intrarea a doi reprezentanti ai guvernului in Consiliul de Supraveghere, desi cu drepturi de vot limitate. In plus, banca publica KfW ar activa un imprumut de trei miliarde si va fi emisa o obligatiune care s-ar putea transforma in inca 5% din actiuni. Insa acest ajutor de stat a starnit controverse in mediul concurential. 
Compania aeriana low cost Ryanair a declarat ca finantarea Lufthansa este un ajutor de stat ilicit, care va denatura concurenta, solicitand Comisiei Europene sa ia masuri. Cu toate acestea, si alte companii aeriene europene, precum Air France-KLM si Alitalia, au solicitat si ajutor de stat, asa cum se intampla de altfel si in Statele Unite cu American Airlines, United Airlines si Delta Air Lines.

Articole similare

Ad