Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sarcina utila de peste 100 t in conditiile din Germania, oferita de cel mai mare trailer jos de la Nooteboom

Nooteboom si-a extins gama de semiremorci joase EURO-PX prin lansarea modelului IC (Interdolly Compact) cu patru axe, care, combinat cu liniile formate din sase axe pendulare autoviratoare, este cel mai mare ansambluy jos al producatorului olandez. Prima unitate a fost achizitionata de compania C. Zwagerman Transport, care colaboreaza cu Nooteboom de peste 50 de ani, si este optimizata conform reglementarilor din Germania, unde se permite o greutate pe axa de 12 t la 80 km/h, deci se pot transporta eficient sarcini de 100 t.

Cor Zwagerman, director si proprietar al C. Zwagerman Transport, explica faptul ca a fost nevoie de un astfel de model deoarece macaralele si masinile pe care le transporta sunt tot mai grele si noul trailer jos, cel mai mare oferit vreodata de Nooteboom, permite o sarcina utila foarte mare si implicit intrarea pe un nou segment al pietei de transport.
Pentru a adapta noul trailer astfel incat sa respecte reglementarile din Germania, distanta dintre axe a fost marita pana la 1,51 m, in loc de 1,36 m, cat este de obicei, ceea ce minimalizeaza sarcina pe poduri si viaducte, fiind astfel mai usor de obtinut autorizatii in anumite landuri germane. Un alt avantaj este adus de sistemul de cuplare care permite transformarea trailerului intr-o platforma semi-joasa de 10 axe, configuratie care creste sarcina utila pana la circa 110 t, sistemul de virare fiind usor de ajustat la configuratia aceasta mai scurta.
In plus, optand pentru trailerul jos cu 4+6 axe de la Nooteboom, toate componentele – gatul de lebada, Interdolly, platforma de incarcare si ansamblul axelor – sunt interschimbabile universal cu trailerul jos de 3+5 axe EURO-PX pe care firma de transport il are deja in flota, ceea ce permite realizarea a nu mai putin de 14 configuratii diferite, fiind o alternativa economica si eficienta la trailerele modulare, mai complexe si mai scumpe.
Transportatorul olandez a optat pentru o podea plata, extensibila, de 2.7650 mm latime, pregatita pentru transport de vehicule cu senile si a carei latime poate creste si in pozitie joasa, si inaltata. Interdolly cu patru axe este echipat optional cu picior de sprijin hidraulic ce permite o cuplare/decuplare foarte usoara a platformei de incarcare. Iar gatul de lebada al trailerului jos poate fi folosit cu tractoare cu patru sau cinci axe.
Operarea trailerelor Nooteboom este simpla si intuitiva, asa cum reiese si din declaratiile unor soferi ai Zwagerman, mai ales prin comparatie cu trailerele modulare, a caror operare este complexa. Iar unghiul de virare de 70 de grade al noului Interdolly face manevrarea si mersul cu spatele mai usoare.

Articole similare

Ad