Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scădere substanțială de profit pentru MAN Group în 2020

Vânzările MAN au scăzut în 2020 de la 12,7 la 10,8 miliarde de euro, iar profitul operațional a fost de -631 de milioane de euro, față de +361 de milioane de euro în 2019.

Totuși, compania a avut în 2020 și un mare motiv de bucurie: lansarea noii sale game de camioane pentru Europa și a camionului greu Meteor pentru America Latină.

Chiar și înainte de pandemia de Covid-19, piața europeană de vehicule comerciale grele intrase în declin, tendință accentuată în prima parte a lui 2020 de apariția noului coronavirus, care a adus multă incertitudine și reticență în aproape toate sectoarele economice din întreaga lume. Producția MAN a fost oprită câteva săptămâni și nu a putut fi reluată decât treptat, utilizarea capacității fiind redusă o mare parte din an. De aceea și MAN a trebuit să apeleze la contracte de muncă pe termen scurt și să scadă cât se poate de mult costurile de funcționare care nu sunt legate de personal și costurile de capital, pentru a-și proteja lichiditățile.

Apoi, în a doua jumătate a anului piața și-a revenit, dar a rămas volatilă. Vânzările de camioane și autobuze au avut o scădere de două cifre, mai ales pentru MAN Truck & Bus și MAN America Latină, dar a existat și un model pentru care vânzările au crescut, chiar semnificativ: TGE.

Vânzările totale ale Grupului MAN au scăzut cu 17%, până la 118.000 camioane, autobuze și vanuri.

Nici 2021 nu arată foarte încurajator din punct de vedere al profitului, dar vânzările grupului se așteaptă să crească și în Europa, și în America de Sud, iar profitul operațional se estimează că va fi ușor pozitiv în 2021.

Andreas Tostmann, CEO MAN SE, explică faptul că profitabilitatea companiei nu este mulțumitoare și că se va face tot ce se va putea pentru îmbunătățirea ei, astfel încât producătorul să continue să investească în cercetare și dezvoltare și să ofere soluții sustenabile, cu nivel avansat de inovație.

Articole similare

Ad