Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania câștigă pentru a noua oară testul comparativ Green Truck

Producătorii de camioane grele din Europa sunt invitați în fiecare an la testul comparativ Green Truck, organizat de revistele germane de specialitate Trucker și Verkehrs-Rundschau, care își propun să identifice cel mai eficient model destinat transportului internațional. În 2024 trofeul a fost câștigat de Scania R 460, ca și în alți șase ani din cei șapte anteriori – cu excepția lui 2023, când producătorul suedez a fost al doilea – ajungând la un total de nouă trofee în cei 14 ani scurși de la începutul competiției, în 2011, și la patru locuri doi, la mare distanță de rezultatele oricărui alt producător.

În timpul testelor se ține cont de toate aspectele relevante pentru eficiența și sustenabilitatea transportului: consumul de combustibil, viteza medie, volumul de AdBlue utilizat și greutatea camionului.

Pe o distanță de peste 100 km, diferența medie dintre Scania R 460 și camionul de pe locul al doilea a fost de 0,41 l de combustibil, ceea ce face ca, la un kilometraj total anual de 150.000 km, luat în calcul de producător în cazul transportului internațional, Scania să economisească peste 600 l/an comparativ cu cel mai apropiat concurent.

Scania a fost, de asemenea, cel mai ușor vehicul testat, cu 7.040 kg, și a atins cea mai mare viteză medie, de 79,70 km/h, iar unul dintre avantajele sale în timpul testelor a fost versiunea actualizată a sistemului CCAP (Cruise Control cu Predicție), lansată în mai 2023.

Testarea propriu-zisă are loc pe diferite tipuri de drumuri (în principal autostrăzi) din zona München, totul este monitorizat îndeaproape de organizatori și de personalul producătorilor participanți, iar un camion de referință este utilizat pentru a compensa condițiile în schimbare, cum ar fi vântul din față, ploaia și temperatura. „Scania participă la multe teste de presă în Europa, dar Green Truck Award se concentrează cu adevărat asupra a ceea ce este o cerință de bază în industria noastră, oferirea celei mai bune eficiențe posibile pentru transportatori“, explică Stefan Dorski, vicepreședinte senior Scania Trucks. „Sistemul nostru de propulsie bazat pe motorul Super a fost introdus în 2021 și adus un nou nivel de performanță, cu economii de combustibil de 8% de care clienții beneficiază acum în operațiunile lor zilnice.”

Articole similare

Ad