Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania Euro 6 primeste unda verde pentru utilizarea HVO

Scania a primit certificare pentru utilizarea de HVO (ulei vegetal hidrogenat) pentru a alimenta gama de motoare Euro 6 doar daca combustibilul respectata specificatiile tehnice TS15940. Vehiculele care utilizeaza HVO – prezinta aceleasi proprietati ca un combustibil fosil – pot atinge, in conditii optime, o reducere de pana la 90% a emisiilor de CO2. Combustibilul nu afecteaza caracteristicile autovehiculului sau cerintele de intretinere. „Am decis sa includem utilizarea HVO biodiesel pe vehiculele noastre diesel. Este un combustibil alternativ si are putine dezavantaje in comparatie cu motorina, in timp ce ofera o reducere mare a emisiilor de CO2“, a spus Örjan Aslund, sef al Product Affairs la Scania.
 

La inceputul anului, Scania a aprobat utilizarea HVO pentru toate tipurile de vehicule Euro 5 si pentru toate tipurile de operatiuni. De asemenea, in colaborare cu clientii, Scania a efectuat teste de teren in Suedia pe 100 de camioane cu motorizare Euro 6. "Datorita certificarii si a deciziei noastre de folosire a combustibilului toti transportatorii Scania cu motoare Euro 6 pot utiliza acum HVO, inclusiv la autobuze. Provocarea pentru majoritatea operatorilor va fi accesul la HVO deoarece productia si distributia acestuia este inca limitata".
HVO este un biocombustibil realizat din materiale regenerabile precum uleiuri vegetale si animale. Hidrogenul este folosit pentru a crea lanturi de hidrocarburi ce prezinta aceleasi proprietati ca un combustibil fosil (motorina). Acesta poate fi distribuit si utilizat la fel ca si dieselul standard, inclusiv proprietatile sale termice si de depozitare.
Certificarea HVO completeaza gama Scania de motoare Euro 6 si putere pentru combustibili alternativi. Scania ofera cinci tipuri de motoare Euro 6 pentru utilizarea FAME biodiesel, precum si doua motoare cu gaz. In plus, Scania a anuntat ca in scurt timp bioethanol si hibridele vor fi introduse pe piata.

Articole similare

Ad