AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Scania Super: o nouă generație de motoare de 13 l cu un consum mai mic cu 8% față de actualul motor

Convinși că tehnologia diesel rămâne cea mai eficientă propulsie pentru camioane, suedezii au încercat să desăvârșească motorul cu ardere internă pentru a ajunge la un consum de combustibil cu 8% mai mic decât cel actual. Cu transmisii noi, o punte spate îmbunătățită și alte mici ajustări de aerodinamică (prin introducerea de sisteme de camere în locul oglinzilor retrovizoare) sau de reducere a greutății proprii, Scania se asigură că noua generație de motoare reușește să mențină consumul total și implicit emisiile de noxe și CO2 în limitele stabilite de Comisia Europeană și după 2025, fără a fi nevoie de a trece imediat la propulsii electrice, hibride sau pe hidrogen, mult mai scumpe și încă neviabile din punct de vedere al infrastructurii de alimentare.

Astfel, cu o investiție de peste 2 miliarde de euro, Scania a dezvoltat nu numai o nouă platformă de propulsie, cu patru motorizări diferite (de la 420 la 560 CP) și două cutii Opticruise diferite (noile G25CM și G33CM), cu o greutate mai mică, ci și actualizări substanțiale ale șasiului, punților și rezervoarelor.

Scania și-a botezat noua tehnologie Super, după modelul de succes din 1965.

Scania Super oferă un nivel de eficiență termică de 50% și un nivel redus de poluare, grație injecției duble de AdBlue în procesul de post-tratare a gazelor de evacuare. În plus, toate motoarele sunt compatibile cu o gamă de combustibili HVO (care aduce o reducere cu până la 90% a emisilor de CO2) și două dintre ele – 460 și 500 CP – pot fi comandate ca versiuni biodiesel FAME, cu o reducere cu până la 6% a emisilor de CO2 comparativ cu dieselul.

Toată lumea este mulțumită – și autoritățile, și proprietarul flotei – în timp ce șoferul își păstrează satisfacția de a conduce un camion cu motor termic, cu un motor care dezvoltă o putere maxim de 560 CP și un cuplu maxim de 2.800 Nm de la turați de 900 rpm.

Tot în direcția reducerii consumului de combustibil, Scania introduce sistemul de camere în locul oglinzilor retrovizoare.

Articole similare

Ad