Scania a primit permisiunea de a testa camioane autonome pe autostrada
E4 din Suedia, între Södertälje și Jönköping. Testele, aprobate de către Agenția Suedeză de Transport, vor avea loc în colaborare cu TuSimple, lider în dezvoltarea vehiculelor autonome și partener cheie al Scania și al grupului TRATON pentru investiţii în acest domeniu.
Camioanele vor fi pregătite de Laboratorul de Transport Scania și vor fi încărcate cu mărfuri destinate activităţii de producţie a constructorului suedez. Testele vor viza dezvoltarea tehnologică în conformitate cu nivelul 4 (din 5) de pe scara SAE pentru vehiculele cu conducere autonomă, ceea ce înseamnă că vehiculele se conduc singure, dar, din motive de siguranță, sunt supravegheate de un șofer. Un inginer va fi aşadar la bord în timpul testelor Scania, cu sarcina de a monitoriza și verifica informațiile care sunt transmise camionului de la senzorii care permit conducerea autonomă.
„Atât în SUA, cât și în China, sunt deja în desfășurare teste pentru camioane conform nivelului 4 pe drumurile publice, dar din câte știu, Scania este primul producător din Europa care testează tehnologia pe o autostradă și cu încărcătură”, a declarat Hans Nordin, responsabil pentru proiectul Hub2hub.
Mai târziu în acest an, Scania intenționează să extindă testele pentru a acoperi întregul traseu dintre Södertälje și Helsingborg. „În următorii ani, ne așteptăm să putem testa tehnologia în alte țări europene și în China”, a mai spus Nordin.
Scania testează camioane cu conducere automată pentru transportul minier în Australia din 2017.
„Experiența acumulată în urma acestor teste arată că vehiculele autonome pot deveni realitate în doar câțiva ani pentru transportul în zone închise, cum ar fi minele și terminalele”. Potrivit lui Nordin, așa-numitul transport Hub2hub – conducerea pe autostradă între centrele de reîncărcare – este primul tip de transport pe drumurile publice în care camioanele cu conducere automată pot deveni realitate. „Am ajuns atât de departe în dezvoltarea vehiculelor cu conducere automată, încât tehnologia ar putea fi gata să fie introdusă pe piață deja în următorii cinci ani pentru acest tip de transport. drumurile cu trafic bidirecțional și în mediul urban devin realitate “, conchide Nordin.
Partenerul Scania, TuSimple – cu sediul central în San Diego, SUA, și cu facilități în Tucson, Shanghai și Beijing – de la înființarea sa, în 2015, a efectuat milioane de kilometri de teste pe autostrăzi pentru a dezvolta tehnologia de conducere autonomă pentru automatizarea de nivelul 4. În prezent, compania este considerată lider în domeniu.