Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania vrea să lanseze măcar un vehicul electric pe an

Producătorul suedez consideră că vehiculele electrice pe baterii vor fi principala cale de a trece la un transport decarbonizat și de a le oferi în același timp și economii clienților. Iar dezvoltarea rapidă a soluțiilor electrice pentru camioane grele presupune mai ales dezvoltarea tehnologiei bateriilor din punct de vedere al capacității de stocare a energiei raportate la kilogram, pentru că timpul de încărcare, ciclurile de încărcare și economiile/kg s-au îmbunătățit deja vizibil, deci aceste soluții vor deveni tot mai eficiente din punct de vedere al costurilor, mai ales în aplicații repetitive și previzibile, și vor înlocui vehiculele pe combustibili fosili în tot mai multe domenii de transport.

Printre avantajele aduse de camioanele electrice pe baterii se mai numără numărul mai mic de operațiuni din service comparativ cu modelele convenționale, deci disponibilitatea mai mare și costurile pe kilometru sau pe oră mai mici.

Reprezentanții Scania consideră că soluțiile electrice cu baterii sunt primele care vor fi folosite la scară largă și declară că au învățat de la autobuze, unde transformarea a început mai devreme decât la camioane, și unde bateriile sunt deja folosite foarte mult, dar unde calendarul producătorului suedez nu a fost optim – între timp acesta și-a accelerat prezența pe piața autobuzelor electrice cu noua gamă, ceea ce constituie o bună bază de pornire și pentru camioanele electrificate.

Scania a lansat deja o gamă completă de camioane complet electrice și un camion plug-in hibrid și în câțiva ani intenționează să propună camioane electrice pentru distanțe lungi care vor putea avea o greutate totală de 40 t, autonomie de 4,5 ore și posibilitate de încărcare rapidă în timpul pauzei obligatorii de 45 de minute a șoferilor.

Până în 2025, compania se așteaptă ca vehiculele electrice să dețină 10% din totalul vânzărilor sale din Europa și până în 2030 50%.

Scania a investit și în tehnologii pe hidrogen și în prezent este singurul producător de vehicule grele care are astfel de modele în operare la clienți, de la care obține informații valoroase despre cum să îmbunătățească produsele. Totuși, folosirea hidrogenului se estimează că va fi limitată, din moment ce este nevoie de o cantitate de trei ori mai mare de energie regenerabilă pentru a alimenta un camion pe hidrogen, comparativ cu unul pe baterii electrice, deoarece se pierde mult în producția, distribuția și convertirea în electricitate. În plus, costul de întreținere/reparații pentru un vehicul pe hidrogen va fi mai mare decât pentru unul pe baterii, deoarece sistemele, cum ar fi cel de aer și de răcire, sunt mai complexe, iar hidrogenul este un gaz volatil, deci este nevoie de mai multă atenție pentru a se garanta siguranța.

Nu însemnă încă că hidrogenul nu este o sursă promițătoare de energie datorită capacității bune de stocare de-a lungul unor cicluri lungi, și că nu va juca un rol important în decarbonizare dacă este produs într-un mod prietenos cu mediu. De exemplu, Scania abia așteaptă să se aprovizioneze cu oțel fabricat independent de resursele fosile, deci hidrogenul va putea juca un rol important în această industrie.

Compania își propune să reducă și emisiile de CO2 din propriile sale operații, cu 50% până în 2025, și emisiile vehiculelor clienților, cu 20% până în 2025, și de aceea vrea să lanseze măcar un nou vehicul electric, autobuz sau camion, în fiecare an.

Articole similare

Ad