Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Selgros continua centralizarea livrarilor

Dupa ce in 2009 Selgros a demarat colaborarea cu Wim Bosman, care presupune consolidarea marfurilor la Ploiesti si apoi distributia acestora catre magazine, in aceasta toamna compania va implementa un proiect asemanator, pe segmentul legume-fructe. Se urmareste ca prin acest proiect sa fie obtinute aceleasi avantaje ca in cazul produselor dry-food si non-food, cum sunt predictibilitatea livrarilor, cuantificarea volumelor si reducerea costurilor.

 
In 2008, in special pe segmentul non-food, Selgros se confrunta cu problemele create de furnizorii care, daca inainte livrau o data pe saptamana, treptat ajunsesera sa livreze o data la doua saptamani, ceea ce facea gestionarea stocurilor mai complicata. Lucrurile s-au schimbat in momentul in care Selgros a schimbat modul de lucru. A eliminat valoarea minima de comanda si a centralizat toate livrarile la o singura data si o singura locatie, Ploiesti. Acesta este nucleul: cativa furnizori foarte mari care asigura volumele, iar restul, furnizori medii si mici. De aici marfa este livrata la oricare magazin, de cate ori este nevoie, oricat de mica ar fi partida de marfa.
„Prin modificarea modelului logistic nu numai ca am redus costurile, ci am reusit si sa le cuantificam. Am putut observa care sunt costurile reale, de exemplu pentru transport, pe tipuri de marfa. Un alt avantaj este predictibilitatea. Inainte nu stiam cand va ajunge marfa in magazine. Acum avem un istoric, totodata putem monitoriza si livrarile furnizorilor cu care am agreat o zi de comanda unitara si o zi de livrare. Acum stim exact cand intra marfa in sistem. Sistemul nostru logistic a fost conceput initial ca o mana de ajutor intinsa furnizorilor mici si mijlocii care nu aveau posibilitatea sa livreze marfa direct la magazine in cantitatile comandate“, a aratat Bogdan Baciu, logistics manager Selgros Cash& Carry Romania (foto).

E greu de gasit prestatorul compatibil
De anul acesta s-a decis demararea unui proiect similar si pe segmentul legume/fructe, ce presupune trecerea de la livrarea directa la magazine la livrarea catre un depozit central.
„Vom face cam acelasi lucru pe care l-am facut pe segmentele dry-food si non-food. Vom alege un partener care sa ofere servicii de transport, depozitare si distributie nationala in conditii de temperatura controlata“, a explicat Bogdan Baciu.
Implementarea sistemului de livrari centralizate va fi mai simpla de data aceasta din punct de vedere al centrului de greutate al livrarilor
Se estimeaza ca volumul de legume-fructe manipulate ar fi de 50.000 de paleti pe an.
„Am discutat cu eventuali parteneri si in trecut, dar nu aveam un model clar creionat. Acum stim exact ce vrem si ne putem adresa catre un prestator specializat pe acest serviciu. Financiar nu va costa mult pentru ca nu investim in depozit sau echipamente, dar vom investi in personal. Este imperativ sa avem angajatii nostri la punctul respectiv, cel putin pentru controlul calitatii, avand in vedere faptul ca marfurile respective vor fi intr-o zona tampon intre furnizor si noi. Este important ca Selgros sa dea acceptul pentru receptionarea marfurilor care urmeaza sa ajunga in magazine“, a explicat logistics managerul Selgros.
Noul sistem va demara in toamna, deoarece, analizand sezonalitatea vanzarilor, s-a observat ca septembrie are cel mai mic volum de marfuri transportate si depozitate. „Vom incepe cu un volum mai mic, nu in decembrie, cand e varf de vanzari, pentru ca, oricat de specializat ar fi un furnizor logistic, fiecare client are particularitatile sale. Este mai bine sa incepem intr-o perioada in care numarul de probleme potentiale sa fie minim. Astfel, putem rezolva problemele punctual, cu volume mici, mai usor decat din mers cu volume mari“, a aratat Bogdan Baciu.
In momentul de fata, Selgros are 18 magazine. Daca anul trecut, pe segmentul dry-food si non-food au fost manipulati 5.500 de paleti lunar, pentru anul acesta se considera ca media va depasi 7.000 de paleti pe luna.
Estimarile optimiste se bazeaza si pe atragerea continua de noi furnizori, ceea ce aduce o acoperire mai buna.   

Articole similare

Ad
Ad