Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Servicii de administrare a flotei construite în jurul anvelopelor

Pe lângă eforturile de dezvoltare a unor anvelope durabile, economice și ecologice, Goodyear și-a rafinat oferta de servicii de monitorizare a anvelopelor, menite să crească durata de folosință și să scadă costurile de operare ale clienților. Colectarea și administrarea datelor se face automat, clienții având acces la acestea prin pachetul personalizat Goodyear Total Mobility. Goodyear a ales să-și prezinte oferta comercială de servicii de mobilitate prin intermediul unui road-show organizat în mai multe țări, printre care și România. Cele mai multe evenimente au fost organizate în jurul calendarului campionatului FIA European Truck Racing Championship, care anul acesta a purtat numele Goodyear.

Cum orice produs bun este mai bine pus în valoare de un serviciu bun, nu e de mirare că tot mai mulți producători de anvelope sunt preocupați de dezvoltarea de servicii în jurul clienților, care au ca scop, în final, fidelizarea acestora și crearea unei relații de parteneriat. Iar serviciile de monitorizare a presiunii din pneuri și a sănătății anvelopelor, în general, sunt utile nu numai posesorilor de flote, ci și producătorului de anvelope, mai ales dacă vrea să ofere servicii de tipul „preț pe kilometru” sau „pay as you go”. Astfel de servicii au mers bine și înainte de pandemie, dar după această criză și la prețurile în continuă creștere a anvelopelor, sunt transportatori care analizează și mai atent un astfel de serviciu de închiriere, practic, a anvelopei.

Pentru a-și prezenta soluțiile mai vechi și mai nou dezvoltate, Goodyear a organizat vara aceasta un road‑show european cu scopul de a invita posesorii de flote de camioane să experimenteze avantajele anvelopelor Goodyear și cele ale soluțiilor inovatoare și serviciilor complete de asistență și întreținere, asigurate de o rețea paneuropeană de service (peste 2.000 de locații numai în Europa), toate reunite sub conceptul Total Mobility Goodyear.

Caravana a poposit și în România la final de iunie, unde clienții de flotă ai Goodyear au beneficiat de o experiență adaptată la specificul activității lor. În interiorul showroom-ului mobil a fost expusă cea mai recentă generație de anvelope Goodyear, experiența fiind îmbogățită de realitatea augmentată, care i-a adus pe oaspeți și mai aproape de tehnologia încorporată. Aceasta a explicat elementele cheie ale anvelopelor, subliniind importanța optimizării rezistenței la rulare pentru eficientizarea costurilor și reducerea la minimum a amprentei de carbon a unui vehicul. De exemplu, utilizarea noii game de anvelope FuelMax Endurance cu emisii reduse are ca rezultat o reducere cu 2% a emisiilor de CO2 (100 de tone de emisii de CO2 și 40.000 de litri de combustibil pe an).

Reprezentanții Goodyear au subliniat că fiecare flotă are propriile provocări, astfel că este importantă personalizarea și prezentarea potențialelor economii în funcție de modul de operare a autovehiculelor.

Opțiuni diverse de monitorizare a presiunii în pneuri

Toți producătorii atrag atenția asupra monitorizării presiunii în anvelope pentru a reduce consumul și a le crește durata de viață. Pentru aceasta, Goodyear a lansat recent DrivePoint, care se adaugă altor două soluții de monitorizare inteligentă a anvelopelor: TPMS și Drive-Over-Reader.

Ultima dintre ele, denumită și Checkpoint, constă dintr-o placă metalică montată pe sol care conține camere, lasere și senzori care citesc informațiile despre anvelope când vehiculul trece peste acestea. Tehnologia predictivă avansată interpretează datele în câteva secunde, oferind o măsurare precisă a presiunii în anvelope, adâncimea rămasă a benzii de rulare, sarcina pe axă și greutatea totală a vehiculului (funcții disponibile doar pentru versiunea montată în pământ a Goodyear Checkpoint). Echipată cu camere OCR, citește numărul de înmatriculare, corelează datele cu vehiculul și oferă aproape instantaneu un raport cuprinzător cu marcaj temporal.

Sistemul TPMS constă în montarea de senzori pe fiecare jantă pentru a detecta modificarea temperaturii sau a presiunii anvelopei. Datele sunt trimise printr-un router aflat la bord și prin GPS către cloud-ul Goodyear. Prin tehnologia G-Predict datele brute sunt transformate în alerte trimise atât șoferului, cât și managerului flotei, care sunt astfel mereu la curent cu privire la presiunea anvelopelor, pierderile de presiune sau alte probleme mecanice. Având informații, se pot lua măsuri pentru a preveni incidentele care ar putea provoca perioade de nefuncționare costisitoare, livrări întârziate sau clienți nemulțumiți.

Iar DrivePoint, lansat cel mai recent, reprezintă un sistem de inspecție a anvelopelor de tip drive-through în parcul auto, ce permite măsurarea automată și dinamică a presiunii din anvelope.

Ușor de instalat, datorită tehnologiei wireless cu alimentare cu baterii, această soluție este recomandată flotelor mari, ale căror camioane se întorc frecvent la bază.

Hardware-ul cuprinde senzori care se montează cu ușurință pe supapele anvelopelor și receptori pentru colectarea și prelucrarea datelor colectate. Dacă se depășeste pragul setat de stocare, datele sunt trimise în cloud-ul Goodyear la intervale de 6 ore, oferind acces și raportare prin intermediul aplicațiilor mobile și web Goodyear Fleet Manager IOS și Android. În cazul în care presiunea este sub nivelul recomandat, managerul de flotă primește o alertă imediată pentru a evita un potențial incident cu anvelopele, care ar putea duce la oprirea vehiculului și la costuri de avarie.

Goodyear integrează toate datele colectate în cadrul ofertei Total Mobility, pentru a oferi operatorilor de flote și furnizorilor de servicii datele de care au nevoie pentru a lua decizii informate privind gestionarea anvelopelor și nevoile generale de întreținere a parcului auto. Cele două instrumente de conectivitate pentru flote oferite de Goodyear sunt aplicația TechHub, care centralizează datele colectate de TPMS și DrivePoint, și FleetHub, care unifică aceste soluții și cu CheckPoint (Drive-Over-Reader) într-o singură platformă, prezentând, astfel, într-un singur loc datele disponibile privind starea pneurilor.

Spre deosebire de introducerea manuală a datelor într-un sistem de raportare, TechHub oferă o soluție care permite setarea unei referințe pentru calcule precise ale algoritmului și solicitarea de alerte în timpul funcționării sistemului. Iar prin intermediul parteneriatului cu ZF, clienții Goodyear pot beneficia și de integrarea cu sistemul de fleet management pentru semiremorci de la Transics.

Soluții de administrare a flotei

Prin intermediul Fleet Online Solutions, Goodyear pune la dispoziția clienților o platformă digitală de gestionare a anvelopelor și a parcului auto, furnizând informații precise despre autovehicule și locațiile lor, până la condițiile contractuale convenite cu furnizorul (politica de preț, primirea facturilor și administrarea lor). Acestea sunt stabilite de Goodyear și pot fi partajate cu orice furnizor de servicii din rețea. Domeniul de aplicare pan-european facilitează tranzacțiile la nivel local și oferă o uniformitate a prețurilor și a serviciilor la nivel internațional. Flotele pot opta pentru un plan de tip „Pay as you go” sau „preț pe kilometru”, în funcție de nevoile lor, oferind transparență totală asupra factorilor de cost.

În prezent, Goodyear gestionează peste 400.000 de camioane și remorci din întreaga Europa în Fleet Online Solutions, de curând sistemul sprijinind întreaga flotă TIP Trailers, de la asistența rutieră și inspecția vehiculelor până la gestionarea timpului de funcționare și a costurilor.

Tracking pentru vehicule prin intermediul anvelopelor

O altă soluție prezentată este Fleet Tracker, o aplicație de urmărire detaliată a kilometrajului autovehiculului sau al remorcii (cu o acuratețe de până la 95%), pentru a determina momentul potrivit pentru schimbarea, servisarea sau reșaparea lor, cu scopul de a le prelungi durata de viață totală. Dispozitivul, alimentat cu baterii, trimite un semnal activat prin GPS la fiecare 15 minute, care permite managerului de flotă și furnizorului de servicii să îmbunătățească urmărirea vehiculelor în exploatare sau să localizeze o remorcă parcată pentru o perioadă mai lungă de timp într-o locație îndepărtată, oferind, de asemenea, o imagine de ansamblu completă a istoricului de călătorie al fiecărui bun echipat.

Soluția include o memorie internă pentru a stoca peste 55.000 de înregistrări și transferă datele colectate în cloud prin intermediul rețelei mobile. În cazul în care un vehicul echipat cu dispozitivul se află în afara razei de acțiune, capacitatea memoriei este suficient de mare pentru a se asigura că nu se pierd date.

Sistemul intră în stare de veghe când vehiculul nu se mișcă, datele înregistrate fiind încărcate la fiecare două ore sau atunci când vehiculul se oprește/repornește. Intervalul de transfer de date poate fi configurat pentru a răspunde nevoilor specifice ale flotei și tipului de transport.

Clientul are acces la date detaliate privind kilometrajul și rutele pentru fiecare vehicul echipat prin intermediul unui raport personalizabil și poate urmări istoricul total al flotei dintr‑un tablou de bord ușor de utilizat pe aplicații mobile și web.

Articole similare