Federația firmelor belgiene de transport FEBETRA este de părere că măsurile anunțate de guvern – reducerea accizei, cât mai curând posibil, cu 17,5 eurocenți/l și un sistem care să permită ca prețul total să nu depășească 1,7 euro/l, urmate de o evaluare la jumătatea lui iunie și apoi de monitorizare lunară – vor avea un impact minor asupra sectorului de transport.
De fapt, ele vor ajuta utilizatorii profesioniști de motorină doar prin reducerea prefinanțării accizelor de către companii, iar prețul motorinei rămâne același, deci numai camioanele mai mici de 7,5 t vor simți o diferență. Totuși, FEBETRA speră că și vehiculele grele să aibă beneficii când va intra în vigoare sistemul de plafonare a prețului motorinei.
LNG și HVO (uleiuri vegetale hidrotratate) beneficiază mai puțin de aceste măsuri, deoarece LNG nu are acciză și HVO are același regim al accizei ca motorina, dar rămâne mult mai scump decât aceasta din cauza costurilor de producție.