Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Siguranta tranzactiilor, prioritatea no.1

Furnizorii de carduri de carburant sunt preocupati nu doar de extinderea retelelor, pentru a oferi clientilor posibilitatea de alimentare oriunde s-ar afla in Europa, ci si de cresterea numarului de servicii conexe si mai ales de dezvoltarea unor sisteme care sa garanteze siguranta tranzactiilor
 

DKV Euro Service si-a lansat operatiunile in Romania in 2008 si de atunci volumul de combustibil vandut aici a crescut constant, iar compania a devenit unul dintre liderii pietei de la noi. Gama de servicii include taxe de drum, rambursare a TVA (acestea doua sunt printre cele mai solicitate, datorita posibilitatii de a parcurge un traseu fara oprire, respectiv pentru ca astfel li se ofera clientilor lichiditati suplimentare, aproape imediat, datorita deducerii din prima factura), achizitionarea de carburant folosind un card DKV, recuperarea de accize (care a castigat tot mai mult teren in ultimele luni) si alte servicii cu valoare adaugata pentru transportatori. Acestia au posibilitatea de a-si personaliza pachetele in functie de nevoi si de gradul de dezvoltare.
Asa cum declara Robert Vass, country manager DKV Euro Service Romania si Ungaria, cardul DKV ofera acces la cea mai larga retea europeana de statii de combustibil independente, 45.000, si cu tot cu punctele de asistenta si cu alti furnizori de servicii se ajunge la peste 60.000 de puncte de acceptanta. „Dar clientii nu ne prefera doar pentru numarul mare de statii, ci deoarece oferim solutii si consiliere eficienta cand este necesar. In plus, ceea ce ne diferentiaza de competitie este calitatea produselor, serviciilor si suportului pentru clienti.“
DKV si-a extins de curand reteaua de acceptanta in Romania prin dezvoltarea parteneriatului cu Lukoil si ofera acces la peste 700 de statii de alimentare.
Clientii pot achizitiona motorina de la standard la premium, diesel pentru camioane, biodiesel si motorina rosie pentru agregate frigorifice. Iar gama de servicii oferite difera de la o statie la alta si include spalatorii de camioane, parcare, cazare, asistenta tehnica s.a.
Reteaua IDS include 600 de statii de alimentare amplasate strategic, pe rutele majore din Europa, in frontiere sau in centrele importante pentru transport si comert, si cu preturi competitive.
Clientii companiei beneficiaza si de solutiile inovative de siguranta a cardurilor, de management al cardurilor, de service si de masuri de prevenire a furturilor de carburant, deoarece siguranta este cruciala pentru IDS.
Compania ofera si serviciul Novi, care permite plata taxelor de drum si facturarea fara TVA pentru clientii din Comunitatea Europeana.
Folosind cardul IDS se poate achizitiona motorina standard de inalta performanta, dar si motorina rosie, precum si AdBlue.
UTA s-a infiintat in 1963, in Kleinostheim/Main (Germania), iar operatiunile directe in Romania le-a lansat in noiembrie 2015, cand a deschis sucursala din Bucuresti, cu o echipa locala dedicata.
Cardurile companiei sunt acceptate in toate marile retele de alimentare europene si in mii de statii independente si asigura decontarea fara numerar pentru alimentarea cu carburant si pentru servicii diverse in peste 51.000 de puncte de acceptare afiliate din 40 de tari europene – din care 36.000 sunt statii potrivite pentru camioane si vehicule de tonaj mare. In aceasta retea se comercializeaza toate tipurile de motorina si in unele statii chiar combustibili alternativi.
In Romania UTA are peste 700 de locatii partenere, printre care OMV, MOL, Lukoil si Gazprom, precum si numeroase statii independente.
Compania are peste 81.000 de clienti, a emis mai mult de un milion de carduri si alte sisteme de decontare si proceseaza lunar peste trei milioane de tranzactii cu cardurile. Anual cardurile UTA servesc la alimentarea cu peste 1,5 miliarde de litri de combustibil. Cel mai solicitat dintre servicii este alimentarea cu combustibil (doua treimi din cifra de afaceri provin din cardurile de combustibil), pentru care Iulian Alexe, Expense Management&Business Development Director, declara ca UTA ofera cea mai mare autonomie din Europa, eliminand dependenta de o singura marca. Dar importante sunt si plata taxelor de drum si rambursarea TVA sau a accizelor la motorina.
Cu cardurile UTA se pot plati si alte servicii, atat in statiile de alimentare, cat si la alte tipuri de furnizori: reparatii auto si asistenta de urgenta in caz de avarie, reparatii la sistemele de racire si aer conditionat, recuperarea si tractarea vehiculelor, transport cu feribotul, taxe de tunel si poduri, servicii pentru anvelope, taxe de parcare, transport combinat (feroviar-rutier).
Asa cum arata Iulian Alexe, „ne diferentiem de alte companii din domeniu prin reteaua multibrand care acopera toata Europa, prin servicii suplimentare care aduc economii majore transportatorilor, dar si prin serviciile atent personalizate pe care le oferim clientilor. Totodata, datorita vanzarilor consultative, oferim solutii pentru optimizarea permanenta a rutelor de transport. In plus, cardurile UTA aduc termene de plata mult imbunatatite pentru transportatori – printr-o singura factura bilunara pentru toate cheltuielile legate de vehicule, ce poate fi achitata in lei sau in euro.“

Autorizarea online, o masura de siguranta oferita de toti furnizorii
Pentru siguranta tranzactiilor, DKV a introdus mai multe masuri: companiile pot defini niveluri de autorizare pentru fiecare utilizator si limite de consum pentru fiecare card, cardul are un cod PIN care trebuie introdus la fiecare utilizare si, daca este furat, poate fi blocat online sau prin telefon, si exista si un sistem automat care poate restrictiona cardul cand se considera ca exista plati efectuate in afara unui traseu sau a unei zone desemnate.
In cazul IDS, preocuparea pentru siguranta tranzactiilor este dovedita de oferirea cardurilor cu chip contactless, a autorizarii online pentru validarea securizata a cardului pe baza de cod PIN, a supravegherii video intr-un sistem de televiziune cu circuit inchis (CCTV), a echipei dedicate si a serviciului helpline 24/7. Iar in curand va fi introdusa si solutia de plata cu cardul dual, care face ca, prin conectarea unor carduri separate la cardurile de carburant ale soferilor, sa sporeasca si mai mult siguranta.
Cardurile UTA sunt securizate cu cod PIN si din ce in ce mai multe statii asigura autorizarea online a tranzactiilor. In plus, pe platforma online a companiei fiecare client poate implementa restrictii de securitate la cardurile proprii – poate limita tranzactiile pe interval orar, pe zi a saptamanii, pe regiune, tara sau ruta, in functie de valoarea sau numarul tranzactiilor etc.

Control online pana in cele mai mici detalii
Clientii DKV au acces in timp real, de oriunde, la DKV Cockpit, un portal complex de gestionare unde pot sa vada datele importante, sa adauge noi utilizatori, sa stabileasca limite de consum si sa elimine documentatia. Cele mai importante module sunt pagina principala (care prezinta un rezumat al situatiei clientilor: tranzactii, stiri, date de contact, facturi), panoul de administrare (unde clientul poate vedea datele companiei, detalii despre flota si istoricul modificarilor), modulul facturilor (in care exista istoricul acestora), modulul taxelor de trecere (care permite raportarea detaliata a fiecarei tranzactii pentru fiecare tara sau vehicul), sectiunea DKV Card (unde pot fi adaugate, blocate sau dezactivate carduri) si modul de recuperare a TVA (in care clientii pot vedea situatia sumei recuperate).
Firmele care se regasesc in sistemele online pot beneficia si de DKV Maps, care le permite sa-si planifice eficient traseul si sa selecteze cele mai bune statii, iar soferii pot folosi aplicatia pe smartphone pentru a identifica cel mai apropiat punct de acceptanta si a vedea stiri si date de contact.
Pentru a oferi clientilor control maxim asupra cardurilor lor, IDS propune instrumentul online iAccount, unde ei pot gestiona fiecare card in orice moment si in orice loc, pot comanda carduri, stabili limite, bloca/
debloca, alege statii sau tari, vedea creditul sau toate tranzactiile, planifica rute, afla informatii despre statiile de alimentare etc.
Prin platforma de management al flotei Drive&Save®, UTA ofera clientilor raportari detaliate de cheltuieli, analize de consum si sisteme de alerta ca instrumente de control. Astfel, ei pot identifica posibile surse de economii si pot lua masuri pentru reducerea costurilor cu flota auto.
Iar pentru soferi exista o aplicatie mobila care permite vizualizarea unei harti cu toate statiile de servicii partenere UTA din Europa, si ei pot alege in functie de preturile la motorina (afisate, de asemenea, de aplicatie) si de serviciile oferite.

Numeroase posibile directii de dezvoltare
Reprezentantul DKV se asteapta ca producatorii de camioane sa dezvolte motoare tot mai eficiente pentru diesel, care sa permita un consum scazut, iar companiile de transport sa aiba si pe mai departe tendinta de a cumpara rezervoare voluminoase, pentru a acoperi distante mari fara a alimenta. Asta inseamna ca centrele de alimentare in punctele strategice vor deveni mai importante, ca si statiile proprii, pentru care cererea ar putea creste.
IDS cauta sa ofere clientilor solutii usoare si foarte sigure de alimentare si va continua sa studieze oportunitatile legate de sistemele de plata ale viitorului si solutiile de tipul „mobile payment“.
Obiectivul UTA este sa devina un partener de incredere al transportatorilor din Romania, oferind consultanta si servicii personalizate pentru optimizarea principalelor lor costuri.

Articole similare