Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri la remorci va deveni obligatoriu

După cum a anunțat Ministerul Federal al Afacerilor Digitale și Transporturilor, sistemele de monitorizare a presiunii în pneuri vor deveni obligatorii pentru toate noile omologări de tip de vehicule începând cu iulie 2022 și pentru toate remorcile nou înmatriculate începând cu iulie 2024. Regulamentul face parte din setul de norme al Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite. Potrivit acestuia, șoferii vor primi un avertisment în 10 minute în cazul unei pierderi de presiune mai mare de 20% sau al unei defecțiuni a sistemului.

Klaus Ruff, șeful adjunct al diviziei de prevenire din cadrul BG Verkehr, salută noul regulament ca fiind o contribuție la creșterea siguranței în traficul rutier. „În plus, sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope pot influența pozitiv consumul de combustibil și durata de viață a anvelopelor”, spune Ruff.

Sistemele de monitorizare a presiunii în pneuri sunt deja obligatorii prin lege pentru multe categorii de vehicule. Cu toate acestea, până acum, remorcile au fost exceptate de la această obligație.

Pe 5 ianuarie 2020 a intrat în vigoare Regulamentul UE nr. 2019/2144 privind omologarea de tip a autovehiculelor și remorcilor autovehiculelor, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate pentru aceste vehicule, în ceea ce privește siguranța generală a acestora și protecția vehiculului, a ocupanților acestuia și utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Reglementarea va fi obligatorie în toate statele membre UE începând cu 6 iulie 2022.

Un obiectiv cheie al acestei ordonanțe este reducerea în continuare a numărului de decese și răniți prin introducerea obligatorie a sistemelor de siguranță a vehiculelor. Prin această ordonanță vor fi introduse o serie de noi tehnologii și măsuri de securitate conform unui orar fix (nivelele AD). Cerințele tehnice detaliate necesare pentru măsurile individuale de siguranță sunt în prezent în curs de elaborare la nivelul UE și UNECE, iar unele sunt deja în vigoare.

Articole similare

Ad