Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemul vamal din Marea Britanie este pregatit de Brexit

Expertul in tehnologie vamala din Regatul Unit (ASM), Peter MacSwiney, a explicat pentru Lioyd’s Loading List ca in portul Dover, dar si in alte porturi ro-ro cheie se va crea haos in cazul unui brexit fara acord, dar a spus ca exista planuri de continuare a manipularii volumului actual al importurilor si exporturilor cel putin din perspectiva vamala a Regatului Unit.
 

Preocuparea larg raspandita cu privire la faptul ca Regatul Unit se va confrunta cu intarzieri semnificative la camioanele care trec prin Dover si alte porturi, ca urmare a asteptarii la vama, a determinat ASM sa dezvaluie ca HM Revenue and Customs (HMRC) a elaborat planuri de urgenta in cazul in care guvernul britanic nu reuseste sa incheie o intelegere privind iesirea din Uniunea Europeana (UE). „S-au spus multe lucruri despre haosul care va aparea la Dover si alte porturi roll-on, roll-off (ro-ro) daca vom parasi UE pe 29 martie fara o intelegere“, a declarat presedintele ASM, Peter MacSwiney. „Cu toate acestea, intelegem din surse HMRC ca exista planuri pentru traficul ro-ro in cazul unui Brexit «fara acord» si ca aceste planuri – cel putin pentru frontiera cu Marea Britanie – nu implica sisteme de inventar sau raportare obligatorie la frontiera pentru exporturi sau importuri.“
MacSwiney a afirmat ca pentru importurile de bunuri din UE, planul presupune declararea tuturor marfurilor pe un formular, fara a face inventarul acestora, inainte ca feribotul sa soseasca in Marea Britanie. La sosire, comerciantul face o declaratie numai daca marfurile sunt selectate pentru examinare. In caz contrar, soferul isi poate continua drumul pana la destinatie asa cum face si acum.
Pentru exporturi, vor fi cerute declaratiile pre-depuse – asa cum se intampla in prezent pentru exporturile tuturor tarilor terte – dar pentru exporturile de ro-ro, iar acestea vor fi declarate ca fiind „sosite“. Daca declaratia primeste „permisiunea de a trece“ (P2P), atunci vehiculul poate trece la feribot ca si acum. Daca este selectat pentru examinare, marfurile trebuie sa fie prezentate la vama.
MacSwiney a adaugat ca, in ce priveste marfurile care sosesc in UE, nu a fost clar daca ar exista o cerinta pentru o declaratie sumara de intrare, asa cum se face in mod normal pentru toate marfurile „tarilor terte“ care intra in UE. „Aceste planuri nu implica initial noul Serviciu de Declaratie a Vamilor (CDS), noul sistem de procesare a declaratiilor fiind elaborat pentru a inlocui manipularea vamala a marfurilor de import si export (CHIEF)“, a spus el. „In ciuda a ceea ce ati auzit, acest nou sistem nu va fi gata pana cand vom parasi UE“.
Pana in prezent, cel mai mare volum de trafic ro-ro intre Marea Britanie si UE este transferat prin portul Dover, cu aproximativ 7.000 de vehicule pe zi in 2017, potrivit statisticilor portului.

Articole similare

Ad