Transportul containerelor prin Portul Constanța s-a scumpit cu circa 12%, apreciază Mihai Stoica, Managing Director și fondator SLS Cargo, iar creșterea provine din costurile adiacente navlurilor, cum sunt transportul pe ultima milă și taxele de manipulare, care au crescut mult de la începutul anului pe fondul scumpirii tarifelor la carburant și la energie.
„Ratele sunt în continuare în creștere, iar costul de a aduce un container din China în România este mai mare decât anul trecut. Deși navlul nu s-a mai mărit, au crescut costurile de manipulare în terminal (n.r. – taxele THC) și s-a scumpit și transportul local. Fie pe tren, fie pe auto, din cauza creșterii prețului la utilități și la carburant te costă mai mult să aduci un container astăzi de la Constanța la București. Impactul în costuri e cam de 10-12%“, a declarat Mihai Stoica.
Din nefericire, cu un grad de volatilitate destul de ridicat, industria de transport și logistică se confruntă și cu o situație actuală tot mai complicată, pe fondul războiului din Ucraina, care deja generează schimbări în lanțul de aprovizionare și ale cărui efecte economice le resimțim deja, este de părere Mihai Stoica. „Toate tipurile de transport sunt afectate, scade capacitatea și ne așteptăm la noi scumpiri. Este încă devreme să vedem impactul final, însă este clar că pe lângă războiul militar se duc și războaie economice, iar acest lucru va atrage după sine un nou val de creșteri de prețuri. De la săptămână la săptămână vedem efectele negative în piață“, a explicat oficialul SLS Cargo.
Mai multe despre piața de expediții în noul context și efectele crizelor din supply chain, în noul număr din Aprilie al revistei Tranzit LOGISTICA.