Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soferilor de camion ar trebui sa li se permita deplasarea la camioanele din Europa de Vest

UNTRR solicita Comisiei Europene si Guvernului Romaniei sa permita soferilor profesionisti romani care detin atestat profesional, card tahograf digital si contract de munca la firmele de transport rutier romanesti sau straine, sa se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal catre camioanele aflate in Europa de Vest.
Asociatia atrage atentia asupra faptului ca, in contextul crizei europene determinate de pandemia COVID-19, firmele de transport rutier international detin un rol vital pentru functionarea sistemelor medicale si de alimentatie publica in Romania si in UE, iar in acest sens ar trebui sa fie permisa deplasarea soferilor romani pentru preluarea camioanelor care opereaza transporturi internationale in Europa de Vest, cu respectarea prevederilor contractuale si ale legislatiei europene privind transporturile rutiere. 
Potrivit UNTRR, peste 150 000 de soferi romani opereaza camioane in Europa de Vest si lucreaza atat pentru firme romanesti, cat si pentru firme din alte State Membre UE. Iar in UE, aproape 80% din marfuri sunt transportate pe cale rutiera, astfel ca blocarea transporturilor rutiere de marfuri va crea efecte imediate si catastrofale iremediabile prin oprirea productiei si comertului. „Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei, cu un total de 6,12 miliarde euro in 2019, in crestere cu 10% fata de 2018. Transportul rutier genereaza un sfert din exportul total de servicii al Romaniei, de 26,3 miliarde de euro si peste jumatate din soldul total al comertului international cu servicii.?
Asociatia solicita autoritatilor masuri pentru fluidizare a traficului la frontierele de intrare in Romania, pentru ca marfurile esentiale precum medicamentele, alimentele si echipamentele sa nu ramana blocate, afectand astfel lantul de aprovizionare si solutiile de tratament medical pentru populatie. 
Totodata, UNTRR mai solicita Comisiei Europene stabilirea de coridoare europene pentru transportul medicamentelor, echipamentelor si alimentelor si sa nu mai lase loc de interpretari si abuzuri din partea statelor membre. Criza noului coronavirus este o problema europeana, iar statele membre UE trebuie sa reactioneze in comun, in mod coordonat, in fata problemelor comune, tinand cont de interdependenta activitatilor economice dintre acestea si cu restul economiei globale.

Articole similare

Ad