Solaris Bus&Coach a oferit la test, luna trecuta, la Poznan, versiunea hibrida Urbino 12, cu sistem Eaton hibrid paralel, care aduce economii de combustibil de pana la 30% si reduceri semnificative ale emisiilor.
Expus pentru prima data in cadrul Busworld de la Kortrijk in octombrie 2009, Urbino 12 Hybrid este un produs-cheie pentru seria Solaris, fiind proiectat special pentru autobuzele cu o lungime cuprinsa intre 9 si 12 m.
Sistemul hibrid Eaton este deja utilizat, intr-o varietate de aplicatii, in regiuni din America de Nord pana in Asia, pe mai mult de 1.000 de autobuze, care au rulat circa 48 de milioane de kilometri pana acum.
Sistemul hibrid paralel foloseste un motor electric trifazic pentru a recupera energia in timpul franarii si o depoziteaza in baterii Li-Ion, dupa care este folosita in momentul accelerarii. Puterea maxima generata de motorul electric este de 44 kW la un cuplu de 420 Nm.
Cei patru acumulatori, cu o capacitate de 3,6 kW/h la o tensiune de 340 V, sunt montati sub scaune, in partea din fata a autobuzului.
Urbino 12 Hybrid este echipat cu motor diesel Cummins de 6,7 l, de 220 CP (cuplul maxim de 850 Nm), care indeplineste standardele EEV.
Pentru sistemul hibrid Eaton a fost aleasa o cutie de viteze automata in sase trepte, alimentata de cele doua motoare, de unde puterea este transmisa catre axa spate a vehiculului.
Cum s-a comportat autobuzul hibrid Solaris Urbino 12 la primul sau test de presa puteti citi in urmatorul numar al revistei Tranzit.