Compania daneza AlgoPlan Technologies si partenerul sau local, Glykon, au introdus pe piata romaneasca o noua solutie All-in-one, dedicata firmelor de distributie si transport: AlgoPlanner. Trei companii din domenii relativ diferite de activitate – Practicom, GTI Logistic si Agricola Bacau – aflate momentan intr-un stadiu avansat de evaluare, si-au exprimat dorinta de a utiliza functionalitatile extinse ale acestui produs on-line.
Solutia AlgoPlanner este o aplicatie web care nu impune clientului investitii in instalarea de sisteme (servere si licente pentru sisteme de operare, baze de date sau aplicatii), ci doar un abonament lunar de 50 de euro/vehicul, plus costurile initiale, cu implementarea, scolarizarea personalului si, eventual, cu integrarea cu sistemele IT ale clientului (ERP, CRM s.a.), pentru ca fluxul de date sa fie constant si unic. Mentionam ca aceste costuri, cu implementarea, scolarizarea si integrarea, se platesc o singura data, la pornirea sistemului. Sistemul se actualizeaza automat, deoarece totul se afla pe server, mai precis, aplicatia ruleaza in cloud.
Nici in camion nu trebuie neaparat instalat vreun dispozitiv special, in afara de un banal GPS. Dar, pentru a beneficia de intreaga functionalitate a sistemului, este indicat si un terminal portabil cu scaner si, preferabil, cu conexiune de date mobile (GPRS sau mai nou) si GPS (acesta este necesar daca se doreste functionalitatea „PoD” – „Proof of Delivery”. GPS-ul de pe camion nu este suficient pentru precizia acestei functii, deoarece, de cele mai multe ori, vehiculul ramane intr-o parcare, iar livrarea efectiva se face intr-o cladire, ce poate fi la zeci sau sute de metri de parcare). Avand terminal portabil, soferul are o imagine mai clara a planului de lucru, pentru a evita erorile sau a fi anuntat, automat, de schimbarea traseului/planului de livrari sau colectari.
De asemenea, si dispeceratul are, automat, datele complete si actualizate despre modul in care se desfasoara cursa. AlgoPlanner, prin scanarea la destinatie a codurilor de bare ale marfurilor, aduce confirmarea ca livrarea este corecta sau, dimpotriva, nu le recunoaste si impiedica soferul sa le livreze la locul nepotrivit.
Softul a fost creat pornind de la realitatea ca distributia urbana se face impartind localitatea in mai multe zone, in functie de codul postal, si repartizand fiecarui sofer o anumita zona, ceea ce poate conduce la zile mai aglomerate – in care …