Dupa acordul de colaborare incheiat anul trecut, in urma caruia noile camioane Tatra Phoenix vor fi echipate cu motoare si cabine DAF – EVW Holding, dealerul DAF in Romania, a devenit si distribuitor autorizat Tatra in Romania pentru camioanele Phoenix. Promovarea produselor cehe, ideale pentru exploatarile forestiere si petroliere, cariere de piatra, aplicatii militare si de stins incendii, a inceput printr-un eveniment, organizat luna trecuta la cariera de la Bologa (langa Cluj-Napoca), dedicat clientilor din aceste domenii.
Doua basculante, un ansamblu autosasiu+remorca pentru busteni si un camion de raliu au demonstrat clientilor romani ce poate face suspensia independenta pentru care Tatra detine un patent de peste jumatate de secol.
Dupa pietele de „origine“ – Cehia si Slovacia – Romania este a treia tara unde Tatra a gasit un partener solid in importatorul DAF, EVW Holding. Tatra se afla inca in stadiul organizarii unei noi retele de dealeri in Europa, care se va baza in principal pe dealeri DAF, dat fiind ca Phoenix este echipat cu motor DAF si cabina 85CF. Fostul dealer Tatra, Loreto Impex, inca detine contractul de reprezentare pentru vanzarea vechilor camioane Tatra, pe care insa producatorul ceh isi propune sa le scoata din productie si sa le inlocuiasca cu gama Phoenix, pentru care Tatra are un singur reprezentant de vanzari in Romania: EVW Holding.
Tatra se focuseaza atat pe domeniul constructiilor, exploatarilor forestiere si petroliere, dar acopera, de asemenea, si domeniul stingerii incendiilor. Pentru promovarea camioanelor Tatra in Romania, producatorul ceh a organizat impreuna cu EVW Holding o demonstratie de forta in cariera de piatra de la Bologa, folosita de Bechtel cand lucra la Autostrada Transilvania, eveniment care se va repeta la Bucuresti, la sfarsitul lui septembrie.
Cele patru camioane disponibile pentru test drive au urcat incarcate la capacitate drumurile din cariera, au traversat un parau si au coborat pante acoperite cu grohotis, aratand calitatile deosebite ale sasiului Tatra, disponibil intr-o multitudine de versiuni, de la 4×4 la 12×12. Cel mai spectaculos model disponibil pentru test drive a fost un camion pentru transport busteni, un autosasiu 8×8+remorca. Cabinele sunt insurubate pe sasiu, filetele fiind sudate in interiorul acestuia. Specific pentru Tatra este ca nu exista cadru-sasiu decat pentru cabina si motor. Pentru suprastructura sunt prevazute patru puncte de atasare, astfel ca pe acelasi sasiu se pot monta atat bene, cat si macarale, foreze etc.
Phoenix este disponibil cu motoare Paccar MX Euro 5 cu sase cilindri in linie, de 12,9 l, cu racire pe apa si turbosuflanta cu racire intermediara. Motoarele de 265, 300 si 340 kW dezvolta cupluri maxime de 1.775, 2.000 si respectiv 2.300 Nm.
Motorul de 375 kW, cu cuplu maxim de 2.500 Nm, este montat pe modelele cu axe cu reductie in butucul rotilor. Acestea vin in combinatie cu cutii de viteze ZF manuale sau automate, cu 16 trepte, cu Intarder sau fara.