Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Șoselele electrice, o soluție pentru reducerea greutății bateriilor din camioanele electrice

În perioada 18-20 octombrie se va desfășura la Bordeaux congresul Electric Road, iar publicația franceză Autoactu.com face, ca avanpremieră, o trecere în revistă a modurilor foarte diferite în care poate fi operat un camion electric, subliniind faptul că, pentru a parcurge 700 km cu energie electrică, un ansamblu de 40 t trebuie să includă 4-5 baterii sau să aibă cu 2-3 t mai puțină sarcină utilă. (Legiuitorii francezi le acordă totuși un bonus de 2 t la greutatea totală maxim autorizată cumpărătorilor de camioane electrice.) Ceea ce înseamnă că, într-un moment în care prețurile de transport încep să crească, trecerea spre vehicule electrice și implicit scăderea sarcinii utile va accelera această creștere.

Publicația se întreabă dacă este realistă o astfel de masă de baterii atunci când încercăm să economisim resursele naturale neregenerabile, dintre care unele (metalele indispensabile pentru fabricarea bateriilor) sunt rare. O altă obiecție este aceea că, pentru încărcarea bateriilor de la 10% la 80%, este nevoie de 40 de minte, în cel mai bun caz, ceea ce corespunde cu pauza reglementară de condus, dar pentru asta șoferul trebuie să aibă la îndemână, chiar la momentul când trebuie să ia pauza, un punct de încărcare de peste 1.500 kW.

Cele 4-5 t de baterii pot fi reduse la 1,3-1,7 t dacă infrastructura permite conectarea vehiculelor la o sursă de alimentare în timp ce merg, așa cum se întâmplă cu unele trenuri. Adică ar fi nevoie de o autostradă electrică echipată cu sistem de transfer al energiei în mers (încărcare prin inducție), care oferă în același timp și energia necesară populației, și pe cea care să alimenteze bateriile camioanelor. Și astfel acestea vor avea bateria încărcată la maximum la ieșirea de pe autostradă după ce au mers pe ea două ore.

Pentru a se adapta la trecerea la camioane electrice, infrastructura trebuie să includă, în locurile potrivite, adică la mai puțin de 125 km de zonele cele mai traversate de camioane, șosele electrice. O sursă de alimentare de 400 kWh ar permite unui ansamblu de 40 t să parcurgă circa 250 km cu autonomie totală, fără să alimenteze la punct fix și fără să mai piardă astfel timp.

Iar concentrarea de activități logistice și de distribuție în jurul marilor axe rutiere permite determinarea celor mai bune locuri pentru dezvoltarea de șosele electrice, ținând cont de faptul că un astfel de camion parcurge în medie 200-300 km când face distribuție regională. Un studiu realizat în 2020 pe A13 arată că se pot folosi baterii mai ușoare dacă se merge pe această variantă a șoselelor electrice.

Articole similare

Ad